Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

VARNING!!!

Inlägg 1 av 6

2007-07-23, kl 23:27

username

Monika

Inlägg: 3

VARNING!!!

Vänligen varnar alla för två företag som drivs av en lögnerska!!!
1. Mjpan Fashion Group AB
2. Austrian Fashion House AB
Damen heter Maria Lien Stökl.
Betalar aldrig fakturor!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2007-07-24, kl 09:11

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Det är ett ganska allvarligt påhopp/smutskastning du gör vilket jag som läsare av ditt budskap inte finner berättigad substans till.
Om kunden inte betalar och du ska agera seriöst så se till att driva in fakturorna via inkasso eller kronofogdemyndigheten med påförda lagstadgade påminnelseavgifter.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2007-07-30, kl 08:49

username

Monika

Inlägg: 3

Hej Magnus,

Redan gjort!

Det visat sig att företagen har skulder tom bevakningsföretag och ett antal leverantörer.
Det tar tid med kronofogdemyndigheten eller hur, med det gäller pengar som mitt företag behöver för att överleva.
Jag ville bara varna novisar som jag är.
Monika

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2007-07-30, kl 09:23

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Skadan är väl redan skedd. Men jag skulle rekommendera dig att ta bort tråden för din egen verksamhets skull eftersom jag inte kan se en laglig grund att stå på för den smutskastning som görs offentligt. Uttalandet ger dig inte större möjlighet att få in pengarna som du behöver, tyvärr. Även om jag förstår din tankegång.

KF och inkasso tar tid eftersom det beror sig på kundens betalningsförmåga och det finns inga garantier att du ens den vägen får pengar, men det är en korrekt väg att gå för att ge dig rätt och möjligheter.
Ett alternativ att överväga om du har allt rätt vad gäller offert och accept är att sälja fakturan. Finns olika företag som erbjuder detta. Dock så försvinner en del av kapitalet tilld essa som köper den.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2007-07-30, kl 09:52

1design

1design

Inlägg: 99

Hej!

Jag tackar för din varning... SJÄVKLART ska man gå ut och varna..


MVH
Mikael Åkesson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2007-08-01, kl 21:27

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Tänk om man kunde varna för skm men det går ju inte, eller?

Man kan ju starta företag i Lettland under vissa premisser, där har man en annan företagsyn som skiljer sig milsvida från svensk.

[email protected]   Start av företag och ekonomistyrning
SIA"Arenander"  (Lettiskt AB)

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat