Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Affärsidé till webshop!?

Inlägg 1 av 6

2004-10-12, kl 15:40

username

Kalle
Brauner

Inlägg: 7

Affärsidé till webshop!?

Jag har bestämt mig för att starta en webshop. Jag gör själv hemsidan och har ett butikssystem. Nu till problemet. Jag vet inte vad jag ska sälja! Jag kommer att jobba hemmifrån och kan i och med det inte ha ett för stort lager... Är det någon som har några bra affärsidéer?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2004-10-19, kl 14:16

username

Jan
Grigo

Inlägg: 15

Hej, problemet med att inte veta vad det är man ska sälja är just vad alla som vill starta eget tampas med. Så du ska nog inte ställa den frågan....du kommer inte få något riktigt svar.

Försök att istället finna ett problem som behöver en lösning....kommer du på det så har du affärsidén!!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2004-10-23, kl 20:49

username

Aron
Levin

Inlägg: 3

Nyckeln till framgång inom detta ämnesområde är naturligtvis produkten.

Vad gör en nyöppnad och fräsch butik i t ex centrala storstockholm för nytta om den är tom? Vad spelar det för roll om du har hundratusentals besökare till din webshop om du inte har en attraherande vara?

Vad sitter du på för kunskaper och erfarenheter? Tycker du om teknik och elektronik kanske du skall sälja elektronik. Tycker du om kläder och design skall du kanske satsa på att sälja klädesplagg. Jag tror att du förstår min poäng. Välj något du kan, så har du på direkten kommit en bit på vägen-

Lycka till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2004-10-24, kl 00:00

username

Kalle
Brauner

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av:

Nyckeln till framgång inom detta ämnesområde är naturligtvis produkten.

Vad gör en nyöppnad och fräsch butik i t ex centrala storstockholm för nytta om den är tom? Vad spelar det för roll om du har hundratusentals besökare till din webshop om du inte har en attraherande vara?

Vad sitter du på för kunskaper och erfarenheter? Tycker du om teknik och elektronik kanske du skall sälja elektronik. Tycker du om kläder och design skall du kanske satsa på att sälja klädesplagg. Jag tror att du förstår min poäng. Välj något du kan, så har du på direkten kommit en bit på vägen-

Lycka till.



Du har så rätt.
Det tackar vi för!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-01-13, kl 14:17

Claff

Claff

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag har bestämt mig för att starta en webshop. Jag gör själv hemsidan och har ett butikssystem. Nu till problemet. Jag vet inte vad jag ska sälja! Jag kommer att jobba hemmifrån och kan i och med det inte ha ett för stort lager... Är det någon som har några bra affärsidéer?

Eftersom du gjort ett eget butikssystem så tycker jag att du ska försöka sälja din egen produkt eller varför inte hyra ut butikssystemet till andra företagare som vill sälja sina varor på nätet.
Lycka Till
Clary

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-09-21, kl 16:57

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85

En alldeles utmärkt idé att sälja ett webbutikssystem. Det är nog många som skulle vilja köpa av dig. Dessutom kan du sälja lite affärsidéer till dina kunder som har köpt webbutiken av dig.
Jag har några intressanta eböcker som du kan ta dig en funderare på:
http://www.pr-publishing.com/Saljbrev/Webbplats

Inläggets betyg
Svara Svara med citat