Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Webdesign

Inlägg 1 av 7

2006-11-07, kl 08:39

mrbulle

mrbulle

Inlägg: 10

Webdesign

Jag hade tänkt dra igång ett företag som sysslar med webdesign och köra detta parallelt med mina studier inom Systemvetenskap.
Jag har redan nu kunskap inom webdesign så känner inte att jag egentligen behöver läsa in mig så mycket om området, detta gör det ganska lätt att komma igång.
Dock finns det väldigt många webdesign företag idag vilket gör att jag måste nischa mig ordentligt.
Först hade jag tänkt att bara inrikta mig mot nystartade/små företag och erbjuda dem en prisvärd hemsida. Med en fast kostnad + tim avgift.
Jag skulle även profilera mig som användarvänlig och skapa användarvänliga hemsidor som kunden uppskattar.

Dock undrar jag hur jag lättast ska gå till väga för att hitta de nystartade och de lite mindre företagen för att kunna marknadsföra mig. Tillhandahåller kommunerna information om nystartade företag? Ams?
Bor i landskrona i Skåne.

Mvh
Alexander
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2006-11-07, kl 08:54

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 38

Hej Alexander.

Du ger dig in i en väldigt tuff bransch. Design är det många som kan, och dessutom finns det väldigt många (och faktiskt snygga) gratis designtemplates att få via webhotellen. Om jag vore du skulle jag satsa på att nischa mig genom att koppla ihop dina designkunskaper med systemvetenskaperna, och satsa mer på programmeringen bakom sidorna. Att sitta och designa statiska sidor kräver mycket tid och ger lite pengar. Det verkar ju finnas en hel del designers på detta forum, kanske kan de säga emot mig, men det är min känsla i alla fall. (Tror jag lägger ut en tråd på detta)

Gällande hur du hittar nystartade företag så brukar skattekontoren annorda träffar varje höst och vår. Hör med dom.

MVH

Christoffer
UndanPlockat.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2006-11-07, kl 09:19

username

magnus
johansson

Inlägg: 27

Håller helt å hållet med dig Christoffer.


magnus
johzon.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2006-11-07, kl 09:42

mrbulle

mrbulle

Inlägg: 10

Så mer dynamiska hemsidor som bygger på databaser? Lätta för kunden att uppdater och underhålla.
Mjo, har funderat på den vägen också. Php + mysql lär fixa jobbet ganska bra.
Har redan lite kunskap inom databaset och php ska inte vara så svårt att lära sig.
Får helt enkelt kolla upp detta.
Tack för tipset.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2006-11-07, kl 09:54

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Kan gissa att det är bolagsverket som tillhandahåller uppgifter om nystartade företag.

Under alla omständigheter så är det ju många företag som kommer över dessa listor. Så skall du göra webdisign så skulle du nog hamna bland dom 24 som ringde efter jag startat mitt bolag. Så du får nog ha en unik affärsidee.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2006-11-07, kl 11:09

blaustudios

blaustudios

Inlägg: 12

Att inrikta sig på nystartade små företag är alltid en god ide.
Men det är många som gör samma sak.

I den här branchen gäller det att våga satsa på marknadsföring och att sitta i telefon och sälja sin affärsidé.

Börja satsa lokalt, har du några företag i din komun som sedan tidigare har en webplats men som kanske inte är nöjda med dem?

Ring runt och fråga ledfrågor, undersök vilka som är nöjda med den sidan dem har just idag.
Sen är det bara att börja "fiska"

Angående, PHP feat MySQL så är W3schools ett bra ställe att börja på..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2006-11-07, kl 13:53

username

Medlem
#49456

Inlägg: 4

skulle jag ha dragit igång ett design företag så kan man som tidigare nämnt i denna tråd köpa adress av bolagsverket. Men om du tittar på redan befintliga företagshemsidor så är många av dom gjorda väldigt dåligt och ful design, kontakta dom och ge dom en offert och erbjudande på hur de kan fixa sin sida och berätta även mervärdet dom får utav att anlita dig samt hur viktigt det är för företaget att ha en fin hemsida, så bearbetning av hemsidor sök på google så hittar du en massa.

Det är mitt tips

mvh

[email protected]

Ribbon.se - ditt kreativa varuhus från idè rika människor

Inläggets betyg
Svara Svara med citat