Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Bankgiro till privatkonto

Inlägg 1 av 4

2008-04-21, kl 16:30

username

Niclas
Nordin

Inlägg: 6

Bankgiro till privatkonto

Hej
Känner någon till en bank som tillåter mig att koppla bankgiro till ett privatkonto? De flesta banker har bara det till företagskonton men det känns lite overkill när jag bara har firman bredvid vanlig anställning just nu och skickar kanske 10-12 fakturor per år.

Alternativt om det är någon bank som har bra pris på ett företagskonto med bankgiro och internetbetalning. Mer än så behöver jag egentligen inte, möjlighet till betalkort är bra men inget nödvändigt.

Jag kikade på Swedbanks företagskonto som låter ganska bra till att börja med men det blir snabbt en massa kostsamma tilläggstjänster känns det som.

Tack på förhand
Niclas

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2008-04-21, kl 16:50

Robban46

Robban46

Inlägg: 33

du kan kolla http://www.swedbank.se   eller besök din närmaste bank kontor 

mvh Robert

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2008-04-21, kl 16:59

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Kollade runt lite för några veckor sedan.

Både SEB och Nordea har numer en "enkel företagarlösning"

Tror båda låg på 600:- per år för kort, bankgiro , konto och betalningar.

Hans

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2008-04-22, kl 09:22

username

Tommy
Christiansen

Inlägg: 19

På Swedbank betalar jag bara för BG-nummret... företagskontot är med på köpet och Internetbanken funkar finfint att använda min privata... visserligen kör jag i enskild firma så det är samma person/organisationsnummer... så det förenklar väll internetbanken..

allt som allt betalar jag 295 spänn extra för att jag har företagskontot och bg..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat