Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Konsolcafé?

Inlägg 11 av 20

2007-07-04, kl 23:50

username

Medlem
#50260

Inlägg: 14

Niclas...I den staden jag skrev om finns det ca 1 milj inv. och endast en enda café som den du vill ha (de fick tom. EU bidrag ) självklart hoppas jag det går bättre för dig!  Dina idér låter toppen! men att räkna med 20 besökare om dagen är lite väl att ta i....tror jag! vart skall du öppna? Det har ju stor betydelse!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 20

2007-07-05, kl 16:16

username

Roger

Inlägg: 4

Rätta mig om jag har fel nu.
Är det inte så att för att man ska kunna/få bedriva cafe eller liknande verksamhet så måste man ha livsmedelsgodkända lokaler. Har även för mig att man måste ha ett produktionskök, där man tillreder mackor och liknande. Men det kankse räcker att man har något i stil med vad bensinmackar har

Mvh Roger

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 20

2007-07-05, kl 21:29

username

Niclas
Vestlund

Inlägg: 14

Anya Wallin: Niclas...I den staden jag skrev om finns det ca 1 milj inv. och endast en enda café som den du vill ha (de fick tom. EU bidrag ) självklart hoppas jag det går bättre för dig!  Dina idér låter toppen! men att räkna med 20 besökare om dagen är lite väl att ta i....tror jag! vart skall du öppna? Det har ju stor betydelse! I linköping skall jag öppna, men allt är ju inte klaffat och klart ännu blir la till hösten isf. Hittat en intressant lokal men vet ju inte om den finns ledig till hösten sen. Behöver nödvändigtvis inte vara precis 20 besökare men räkna på 20st som betalade 1h spelande. Kan ju va några som sitter längre än 1h. Undra om det går att få EU bidrag här med :) troligtvis inte ;)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 20

2007-07-05, kl 22:37

username

Jan
Elmlund

Inlägg: 6

Vid slöjdgatan där vid laserdome har dom väll endel gammla ruckel som står men som ändå är ganska nära "city"

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 20

2007-07-13, kl 05:33

username

Andreas
Ericson

Inlägg: 19

Självklart en bra idé. Dock så tror jag inte det kommer funka i längden. Vill bara påpeka att det är nånting jag tror, får hoppas att det inte stämmer.

Men kids/folk spelar hemma nu för tiden. Alla känner nån som har en Xbox 360 eller Playstation 3. Och dessutom så är det många som chippar sina Xbox 360 och laddar ner spel gratis (olagligt förstås). Sen finns det ju online (multiplayer) stöd för båda konsolerna.

SingStar, Dansmattor, Guitarr Hero är jävligt kul! Beroende på ålder så är det olika delar som spelar in. Om du tex tar folk i åldern 20+ och uppåt, så är det alltid roligare att spela med alkohol i kroppen under en fest tex. Ska du ha tillstånd för att servera alkohol?
 
Annars så är kidsen LAN hemma nu för tiden också. Bär med sig sina datorer och spelar i ett rum med tex 8 pers.

Jag förstår din idé, och det är en bra och god idé
Men jag tror som sagt inte den kommar funka i längden. Vi får hoppas jag har fel!

Lycka till!

www.soundborn.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 20

2007-07-24, kl 14:30

username

Medlem
#37211

Inlägg: 1

Låter som förströelsespel. För sådan verksamhet krävs tillstånd från Lotteriinspektionen se: http://www.lotteriinsp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 20

2007-08-07, kl 18:00

username

Carl-Johan
Backe

Inlägg: 28

Roger: Rätta mig om jag har fel nu.
Är det inte så att för att man ska kunna/få bedriva cafe eller liknande verksamhet så måste man ha livsmedelsgodkända lokaler. Har även för mig att man måste ha ett produktionskök, där man tillreder mackor och liknande. Men det kankse räcker att man har något i stil med vad bensinmackar har

Mvh Roger Ett vanligt cafe behöver du inte något speciellt kök till men om du ska få tillstånd för alkohol måpste du ha ett fullt fungerande kök

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 20

2007-08-07, kl 22:22

username

Medlem
#49308

Inlägg: 12

Vad kan man ta per timme på ett sådant här ställe egentligen?
Låter som en bra affärsidé om det räcker med 20-25 personer per dag och få ett överskott!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 20

2007-08-11, kl 16:16

username

Medlem
#51925

Inlägg: 1

Du får nog mer fundera på att ta betalt för varje halvtimme tror jag.Men visst jag tror helt klart på  idén.Kolla upp allt detta med licenser,tillstånd m.m..Ska du ha rättigheter att servera alkohol så är det detta med vakter och allt som hör till.Kanske bedriva verksamheten på kvällar?Ska du bedriva det i en större stad så kommer det snurra kanon fint.
Singstar,dansmattor och sådant blir kanon bra.Sånt har inte alla hemma för 1.det tar plats och 2.det kostar mycket penningar.
Matcher och turneringar. Kanske där de vinner lite priser som ex. senaste spelen med mera.. Kör på tycker jag,kör på stort! alla tillstånd och rättigheter går nog bra att skaffa.sen är det detta med LOKALEN. Helst ska den ju vara stor och rymlig,belägen där alla känner till den.Kanon om hyran är hyggligt låg också.För elkostnaderna kanske skjuter lite i höjden.Fler "nöjesverksamheter" behövs. Där folk träffas och har allmänt roligt.så ett sånt här ställe kommer bli en hit.Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 20

2007-08-11, kl 16:58

metavision

metavision

Inlägg: 30

Hej Niclas

En rolig idé och jag hoppas att det kommer att gå vägen för dig.
Du måste kolla upp detta med licenser, samt varifrån du skall köpa alla konsoler och spel. Försök att förhandla fram bra inköpspris för det kommer att bli en ganska stor kostnad att hålla lokalen au jour med nya spel och tillbehör.
Med en idé som denna får du en ganska specifik målgrupp och det är vanligtvis inte de som sitter på mest pengar. Så det är viktig att du får ett stort upptagsområde, som en storstad. Också bra att du funderar kring olika tävlingar och event så att du kan bredda din målgrupp, som att hyra ut till kick-off, femkamper etc.

En bekant startade ett internetcafé, men det är nu främst en kiosk med datorer innanför för att han tjänar inga pengar på själva cafét. Det är för många som har datorer och internet hemma, så det har övergått till kioskverksamhet snarare och det är det som gör att det går runt. Dock kommer du att ha ett bredare utbud samt en större stad förhoppningsvis, så förutsättningarna kan bli bättre.
Känner även till en liknande verksamhet som satsade på att hyra ut konsoler och spel, men det gick inte runt. Det går runt nu för att det är en kombination av kiosk, filmuthyrning, spelhall och internetcafé.

Min poäng är den att jag tror inte du skall underskatta värdet av att ha en fullskalig kiosk och ett central läge så du får ett större kundupptag än de som faktiskt kommer för att spela. Kanske du även skall fundera på om din "spelhall" skall ha mer än konsoler, som kanske biljardbord etc.
Jobba på med din affärsidé och lycka till.
Hälsningar,

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2