Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum ABC för dig som vill starta eget

Företagsnamn

Inlägg 11 av 16

2008-01-18, kl 13:20

www.offex.org

www.offex.org

Inlägg: 22

Karin Jönsson:
Henrik Larsson:
Karin Jönsson:
Henrik Larsson:
Bokföring skall vara med tydliga och låga priser, 695 kr per månad. http://www.offex.org/bokforing-sverige.htm


Låga priser och låga priser. Att betala i storleksordningen 40 kr per verifikat kan väl knappast vara det billigaste på marknaden? 695 delat på 50 transaktioner blir 13.90 kr. Kan du prestera bättre tar vi gärna emot förslag eftersom vi köper in dom tjänsterna.

http://www.offex.org/bokforing-sverige.htm
Så länge merparten av företagen är momsregistrerade så kommer flertalet verifikat att bestå av tre transaktioner, kostnad/intäkt + moms + balanskontot (bank, kunder, leverantörer osv).
50 transaktioner / 3 per verifikat = 16,6 verifikat i månaden.
695 kr/ 16,6 verifikat = 41,86 per verifikat.

Det är inte speciellt svårt för någon att slå de priserna speciellt eftersom varken bokslut eller deklarationer ingår för baspriset och kostnaden per tillkommande transaktion är hög. Ett kvitto är en transaktion hos oss, en faktura är en transaktion hos oss, en leverantörsfaktura är en transaktion hos oss. Inte 3 st per styck som du säger.

Frågan är dock densamma. Vi köper in den här tjänsten av ett kompetent företag. Istället för att räkna fram och tillbaka så skulle jag uppskatta om någon kan tipsa mig om ett bättre pris. Eftersom jag ger den här tjänsten till folk som bildar bolag genom www.offex.org . Jag tar mer än gärna emot förslag om bättre fasta priser med en fullgod service kring detta. Jag väntar och ser om du kan prestera ett bättre förslag, som jag gärna tar emot.

Offex LLC

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 16

2008-01-18, kl 13:40

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Det är möjligt att ett kvitto är en transaktion hos er, men inte hos det bolag ni köper tjänsten ifrån. 

Vill du ha bättre priser så är det ju bara att ta in offerter från företag runt er men se då till att ni pratar samma språk så du vet vad det er du i din tur erbjuder dina kunder.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 16

2008-01-18, kl 20:01

www.offex.org

www.offex.org

Inlägg: 22

Karin Jönsson:
Det är möjligt att ett kvitto är en transaktion hos er, men inte hos det bolag ni köper tjänsten ifrån. 

Vill du ha bättre priser så är det ju bara att ta in offerter från företag runt er men se då till att ni pratar samma språk så du vet vad det er du i din tur erbjuder dina kunder.Ursäkta, jag kan inte säga dum kommentar, men vad vet du om hur det bolaget vi köper tjänsten av debiterar oss. Det är vi som säljer tjänsten och då borde vi veta vad som gäller hos det bolaget vi köper tjänsten.

Vi har tagit in offerter. Varför jag frågade om du kunde fixa ett bättre pris någonstans var för att bevisa att du har inget om fötterna när du kritiserar priserna. Det går an att säga dyrt men har ingen aning om vad normal prissättning ligger på. Det är svårt att komma i närheten av det priset. Vill gärna komma under det priset om det är möjligt. Hade hoppats att du visste något eftersom du kritiserade, men så var det inte. Normalt för den storleken på företag kring 50 transaktioner får du anbud från 1600 kr och uppåt per månad. Säkert finns det en och annan hobbyfixare som jobbar på helgerna emellanåt, men det är inget för oss. Vi vill arbeta med erfaret folk som vet vad dom gör. Snabba leveranser, tydliga låga priser.

Offex LLC

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 16

2008-01-18, kl 22:17

username

Kent

Inlägg: 204



Henrik Larsson:


Karin Jönsson:
Det är möjligt att ett kvitto är en transaktion hos er, men inte hos det bolag ni köper tjänsten ifrån. 

Vill du ha bättre priser så är det ju bara att ta in offerter från företag runt er men se då till att ni pratar samma språk så du vet vad det er du i din tur erbjuder dina kunder.Ursäkta, jag kan inte säga dum kommentar, men vad vet du om hur det bolaget vi köper tjänsten av debiterar oss. Det är vi som säljer tjänsten och då borde vi veta vad som gäller hos det bolaget vi köper tjänsten.

Vi har tagit in offerter. Varför jag frågade om du kunde fixa ett bättre pris någonstans var för att bevisa att du har inget om fötterna när du kritiserar priserna. Det går an att säga dyrt men har ingen aning om vad normal prissättning ligger på. Det är svårt att komma i närheten av det priset. Vill gärna komma under det priset om det är möjligt. Hade hoppats att du visste något eftersom du kritiserade, men så var det inte. Normalt för den storleken på företag kring 50 transaktioner får du anbud från 1600 kr och uppåt per månad. Säkert finns det en och annan hobbyfixare som jobbar på helgerna emellanåt, men det är inget för oss. Vi vill arbeta med erfaret folk som vet vad dom gör. Snabba leveranser, tydliga låga priser.



Detta är ju helt off topic!!!! Vad har detta med företagsnamn att göra?
Moderator: Dags att rensa tråden lite!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 16

2008-01-19, kl 01:26

and

and

Inlägg: 155

Som Kent säger, ni kan väl starta en ny tråd eller kriga via PM eller mail. Här skall det vara en diskussion ang. företagsnamn. Dock verkar Annelie Olsson givit upp denna tråd, inte undra på det. Men, som sagt Annelie, om du fortfarande är kvar, var inte rädd för att vara kreativ. Ett namn som är kreativt och lite fyndigt är svårare att glömma.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 16

2008-01-19, kl 21:04

AnnelieO

AnnelieO

Inlägg: 7

Ja, jag gav upp ett tag där. Det var ju om företagsnamn jag frågade om och inte bokföring. Får fundera vidare på namn, men som sagt det är inte det lättaste. Det jag ska sälja är barnkläder, dam o herr. Men det kommer vara mycket t-shirt, tröjor och underkläder.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2