Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Panik. Snälla hjälp mig. Årsbokslut

Inlägg 1 av 8

2009-01-01, kl 18:44

ElinM

ElinM

Inlägg: 34

Panik. Snälla hjälp mig. Årsbokslut

Jag har/hade ett eget företag. Har skickat in papper för att lägga ner det nu.
Grejen är att mitt ex hade hand om all bokföring och allt sånt, för jag vet ingenting om det. Nu gjorde han slut för några dagar sedan och jag står här och vet ingenting om bokföringen.
Jag har Visma enskild firma. Och alla inkomster o utgifter är inskrivna så där är det inga problem.
Men årsbokslut? Hur gör man? Gick in i programet och tryckte på Deklaration/Årsbokslut. Men där står det "Eftersom du inte bokfört 2007 kan årsrutiner och deklarationer inte användas i denna årgång av programet."
Va?

Jag startade företaget 3/3-08. Köpte programet precis innan dess.

Vad ska jag göra? Har världens panik nu och ingen som kan hjälpa mig. Meningen va ju bara att jag skulle ta hand om själva affären och mitt ex allt sånthär.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2009-01-01, kl 23:03

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Ja du...har du ingen annan i bekantskapskretsen som har kunskaper och vilja att hjälpa dig, så får du väl anlita någon bokföringsfirma. Du kan säkert få en del offerter via t ex detta forum.

Går det förresten inte att ändå snacka med ditt ex, då det ju är han som har bäst koll på din bokföring? Ni kunde väl göra någon sorts deal?

Hoppas det ordnar sig för dig!

Mikael
www.l-c.se

www.hlr-instruktorsutbildning.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2009-01-01, kl 23:55

ElinM

ElinM

Inlägg: 34

Tack för svaret.

Men när är sista dagen man ska ha gjort det då? Jag trodde det var den 31/12.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2009-01-02, kl 07:54

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Nej det skall vara klart till deklarationen. dvs i början av maj.

Sedan är ju frågan vilken typ av momsrapportering du har. Den skall ev in tidigare.


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2009-01-02, kl 10:57

username

Lars
Kuusiniemi

Inlägg: 43

Deklarationen ska vara inne senast ca 1.5. Det brukar ligga nån dag efter detta datum. Kontakta mig gärna om du är intresserad av att köpa boksluts- och deklarationstjänst. Men momsen kan ju behöva redovisas tidigare beroende på som sagt.

Har du den löpande bokföringen registrerad under hela året?

Lars Kuusiniemi
FIRMA EKONOMIKONSULT LARS KUUSINIEMI
www.ekonomikonsulten.net
[email protected]

LK

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2009-01-02, kl 12:55

username

Lars
Kuusiniemi

Inlägg: 43

I början av maj ska som sagts ovan deklarationen vara inne. Om du behöver hjälp med bokslut och deklaration kan du jättegärna kontakta mig ifall du inte kan lösa det på annat sätt. Jag eller nån av mina kontakter kan säkerligen hjälpa till med det uppdraget.

FIRMA EKONOMIKONSULT LARS KUUSINIEMI
www.ekonomikonsulten.net

LK

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2009-01-02, kl 13:38

Mark

Mark

Inlägg: 25

Hej Elin,

det är viktigt att du snabbt får svar på när nästa skattedeklaration ska in(böter om det inte lämnas in i tid) och fortsätter med betalningar av F skatt samt börjar förberedda för bokslutet även om det ska vara inne först i början av maj.

Du kan gärna vända dig till oss för hjälp om du skulle behöva det(lätta att nå även efter kontorstid eller på helgen + rimliga priser).
www.bokforingmark.com

Med vänliga hälsningar



Bokföringsbyrå Mark Timbrant AB
http://www.bokforingmark.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2009-01-03, kl 22:07

username

Medlem
#39134

Inlägg: 10

Hej Elin!
Jag har också Visma Enskild firma och det stod samma för mig: Eftersom du inte bokfört 2007 kan årsrutiner och deklarationer inte användas i denna årgång av programet." .Du ska ladda ner en ny omgång av programet. Du hittar den på första sidan när du öppnar upp Visma.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat