Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Hur ska jag göra reklam?

Inlägg 1 av 9

2007-11-26, kl 15:00

username

Paula

Inlägg: 31

Hur ska jag göra reklam?

Hej hörni!

Jag har ett eget företag inom bröllopsindustrin..jag säljer då brudklänningar.
Har någon erfaren själ nå bra råd till mig om hur jag ska marknadsföra mig själv utan att spenadera alltför många slantar?

var kan jag länka till min hemsida tex?

Jag var medlem på brollopstorget.se som privatperson och de påstod att jag gjorde en massa reklam vilket jag inte ens märkte. Det blev så pass att de nu försöker kasta ut mig därifrån,spärra rättare sagt.

Jag lev ständigt anmäld för reklam osv...inte någon gång länkade jag till min hemsida eller nämde mitt företags namn utan det var andra som gjorde det.

Så om jag gjorde reklam utan att ens veta om det,hur ska jag göra nu?
företaget är väldans nytt och inte många som ve tom det så jag behöver göra mig hörd.

blocket,metro och sådana annonser är inte aktuella än utan vill ha något lagom. Där det syns men inte får så pass mycket kunder att jag inte klarar av det i början.

låter konstigt jag vet men jag chansar nu och hoppas att någon av er smarta affärsmänniskor med mer erfarenhet kan hjälpa mig :-)


Mvh Paula

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2007-11-26, kl 16:23

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Gula Sidorna och Google Ads kan vara två alternativ.

Jag kan tänka mig att de som söker efter en bröllopsklänning att köpa antingen kollar gula sidorna eller söker efter det på Google.

Torde vara två rätt kostnadseffektiva alternativ.

Säljer du via internet? har du något som är unikt? ibland finns det, bröllopstidsskrifter där det kan vara värt att försöka få in en "artikel"

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2007-11-26, kl 16:30

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Precis!
Låt ta fram en bröllopsklänning som är helt galen...något som bröllops- (och kanske vanliga) tidningar gärna skulle skriva om. Ditt företag får publicitet och förhoppnings nyfikna besökare till hemsidan. Då ser de också ditt vanliga sortiment.


Mikael
Lundgren Creative
www.l-c.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2007-11-26, kl 16:34

username

Medlem
#52499

Inlägg: 25

Måste göra reklam för vår sida. Cateringsweden är en sökmotor liknande bröllopstorget men vänder sig till mindre företag. Vi anser inte att det skall kosta 5000/ år utan det skall vara en skälig summa för marknadsföring. Vi tar idag 495:- per annons med ett upptagningsområde på 5 riktnummer. Du får logga, tre bilder, 1500 tecken, direktmejl (slipper spam) samt länk till hemsida.
Vi marknadsför oss mycket via addwords och andra länksidor på nätet.
vår grundtanke har alltid varit att alla annonsörer skall tjäna in årskostnaden genom ett åtagande genom cateringsweden. Tror att du gör det med råge hos oss.
Just festkläder är faktiskt våran enda kategori som vi inte jagat annonsörer i. Vi ändrar inte heller i sökordningen så lägger du upp dig hos oss så kommer du alltid vara träff nr1 där du lägger in dig.
I dagsläget har cateringsweden ca 130 annonsörer och vi ökar sakta men säkert.
Gör ett besök och mejla mig gärna om du vill ha hjälp med inläggningen av bilder mm. Självklart kostnadsfritt.

mvh Pontus Roos
www.cateringsweden.se
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2007-11-26, kl 16:36

websupporten

websupporten

Inlägg: 220


Paula Avila:


Hej hörni!

Jag har ett eget företag inom bröllopsindustrin..jag säljer då brudklänningar.
Har någon erfaren själ nå bra råd till mig om hur jag ska marknadsföra mig själv utan att spenadera alltför många slantar?

var kan jag länka till min hemsida tex?

Jag var medlem på brollopstorget.se som privatperson och de påstod att jag gjorde en massa reklam vilket jag inte ens märkte. Det blev så pass att de nu försöker kasta ut mig därifrån,spärra rättare sagt.

Jag lev ständigt anmäld för reklam osv...inte någon gång länkade jag till min hemsida eller nämde mitt företags namn utan det var andra som gjorde det.

Så om jag gjorde reklam utan att ens veta om det,hur ska jag göra nu?
företaget är väldans nytt och inte många som ve tom det så jag behöver göra mig hörd.

blocket,metro och sådana annonser är inte aktuella än utan vill ha något lagom. Där det syns men inte får så pass mycket kunder att jag inte klarar av det i början.

låter konstigt jag vet men jag chansar nu och hoppas att någon av er smarta affärsmänniskor med mer erfarenhet kan hjälpa mig :-)


Mvh Paula





Tips 1:
Du (eller jag - www.websupporten.com ;-) ska optimera din hemsida, så när folk söker på Google, din hemsida hamnar på första eller max andra sidan på Google.se och Google.com

Tips 2:
Om du har bil - dekorera den! Jag ska visa om ett par dagar vad jag menar med en bild på min bil - som är min ANDRA reklamplats. Dne FÖRSTA är alltid Internet - dvs mina hemsidor (i plural).

LYCKA TILL!

P.S: Snygg klänning - RÖD :-)))

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2007-11-26, kl 17:10

RoggaBoy

RoggaBoy

Inlägg: 90

Om du inte har en hemsida redan i dag, hör av dig med ett PM till oss så skall vi fixa det till ett bra pris!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2007-11-26, kl 17:43

username

Paula

Inlägg: 31

Hejsan!
tack alla för era bra råd :-) det uppskattas massor!

känns skönt att alltid kunna vända mig hit när man har idetorka.

Jo jag har en egen hemsida men det är väldigt nytt och sedan när jag får bättre ekonomi så ska jag satsa på snyggare sida osv. det jag har är ju inte helt ful utan funkar bra för syftet,hehe

ja det som är "unikt" är väl att man designar sin klänning själv och så får en fabrik i kina sy upp...så på så sätt får man en egendesignad klänning till ett lagom pris.

jag har ju allt klart och har fått en del beställningar därav bröllopstorgets lilla gest gentemot mig,mina kunder har blivit super nöjda och jag känner verkligen att det är detta jag vill syssla med.

Nu så är det bara att skrika ut till alla att jag finns och det är just det jag inte visste hur jag skulle göra men som sagt jag ska sätta mig ner och fundera på alla era förslag och se vilket jag kan spinna vidare på :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2007-11-26, kl 19:18

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

Hej igen!
Du måste också registrera din hemsida i hela världen på så många som möjligt sökrobotar.

Detta kan ta dig manuellt över 14 arbetsdagar, så även detta kan vi hjälpa dig med.

Kom ihåg:
1. Bra domännamn
2. Snygg och fungerande hemsida
3. SEO optimerad hemsida
4. Hemsidan registrerat i hela världen
5. Försök "tvinga" dina kunder att länka tillbaka till dig. Du kan be de "nicely" via email eller (varför inte) erbjuda de rabatt 100 kr om de länkar till din hemsida.

Tipsen ovan verkar enkla, men ändå...

Jag har några hobby sajter som har högre page rank hos Google än självaste Ving.se... Dvs "It's a long way to the Top".

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2007-11-26, kl 21:13

night and day

night and day

Inlägg: 73

Hej
Går in på den sidan http://www.seo.se/registrera.asp- här hittar du intern. sidor där du kan annonsera med ditt företag.

Lilia

Inläggets betyg
Svara Svara med citat