Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

erbjudande

Inlägg 1 av 2

2006-10-19, kl 18:06

username

Medlem
#20132

Inlägg: 54

erbjudande

När är det störst chans att kunderna nappar på olika erbjudanden.

Är det om erbjudandet presenteras vid entren till butiken?

eller

Är det om erbjudandet presenteras vid ex hyllan där varan finns?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-10-20, kl 09:51

antonio

antonio

Inlägg: 240

Entrén skulle jag tippa på.
Personligen har jag funnit att jag köper vissa varor jag annars inte köper om de har ett bra erbjudande... (ett tag köpte jag 500gr vindruvor för 5 kr! av ren slump jag fick reda på priset hade annars aldrig köpt det)
Det som är erbjudande måste göras tillgängligt tycker jag för alla kunder, inte nödvändigtvist direkt vid entrén men lokaliserat någonstans där majoriteten av kunderna kommer att kunna se det.
Om du har en hylla för läsk som syns främst bara för dom som köper läsk, kommer erbjudandet inte att stimulera alla potentiella kunder.

T.ex. lägre pris ökar generellt efterfrågan och för vissa kan det lägre priset verka som substitut för andra varor... därför vore det inte optimalt att begränsa erbjudandet till de som redan köper varan till det rådande priset.

/Redigerat/

Lite krånligt det där med erbjudande, om du t.ex. sänker priset på apelsinjuice kommer kunder att köpa denna och sluta köpa andra drycker de normalt köper? Isf. kanske det inte sker någon egentlig vinst med erbjudandet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat