Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

catering

Inlägg 1 av 3

2008-02-02, kl 10:31

RT

RT

Inlägg: 31

catering

Hej!

Är det någon som vet vad det kan vara för marginaler i en cateringfirma?. Hur mycket kan en portion husmanskost kosta att producera om man gör omkring 50 st? Och vad kan man göra i vinst per portion? 

Tacksam för svar 

RT

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2008-02-02, kl 15:06

KarlHH

KarlHH

Inlägg: 3

Hej! Om du bor i Stockholm så skulle jag avbråda dig från cateringverksamhet inom det området eftersom det helt enkelt finns alldeles för många aktörer på den marknaden idag. Om man ska lyckas så måste man ha någonstans att leverera, vilket blir svårt när det finns alldeles för många företag inom samma bransch som också vill åt samma leveransavtal.Om du ska satsa på cateringverksamhet så tror jag att någon unik nisch skulle kunna fungera bra? Lite annorlunda bakat bröd levererat till företag? Tänk gärna även på allt som kan komplettera det bra - pajer, piroger, fyllda bröd, osv. Annars kanske någon form av mat som inte finns idag men som ändå skulle kunna bli lyckad, kan ju vara något man skulle kunna prova på? Idéerna är många men undvik att köra på samma linje som den maten man hittar i färdigdisken på många livsmedelsbutiker. /Yaqub

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2008-02-02, kl 18:45

RT

RT

Inlägg: 31

Nä, Stockholm har jag inte tänkt vara i. Det är en norrländsk mindre inlands ort som inte har någon catering idag. Så om någon kunde svara på någon av frågorna så skulle det hjälpa mig enormt.

RT

Inläggets betyg
Svara Svara med citat