Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Bildekal

Inlägg 1 av 9

2008-01-30, kl 21:05

and

and

Inlägg: 155

Bildekal

Jag skulle vilja ha en prisuppgift på vad dekaler med firmanamn och logga till bilen kostar. Den skall inte vara så märkvärdigt stor, bara ca. 40*30 cm och skall sitta på rutorna (så klister på "framsidan" är att föredra). Vad skulle styckpriset bli på det?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2008-01-31, kl 03:25

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Märklig fråga.
Är det dekal på befintlig logotyp eller dekal + design av logotyp du är ute efter?
Styckpris varierar beroende på antal dekaler du tänkt framställa, hur du levererar original till dekalfirman, hur många färger dekalen ska skapas med samt vad för folie du önskar. Dem finns i olika kvalitet och avgör kraftigt priset.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2008-01-31, kl 11:40

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Hej

Ring till Kåge Reklambyrå i Staffanstorp så hjälper de dig med det du behöver. Det brukar jag göra och det är aldrig speciellt dyrt! Slå i Eniro på Kåge reklambyrå så får du fram alla uppgifter om dem..

M.v.h.

Johan Olson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2008-02-01, kl 16:17

and

and

Inlägg: 155

Magnus: Jag har en logga redan, den skall bara tryckas. 3 stycken behöver jag. Meningen är att den skall ha transperent bakgrund med vitt tryck.

Johan: Tack, skall kolla det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2008-02-01, kl 16:28

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Ok med transparant bakgrund menar du att den ska tryckas på en transparant film eller menar du att loggan ska kunna skäras ut från en vit folie från logotypens konturlinjer.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2008-02-01, kl 17:17

and

and

Inlägg: 155

Den skall tryckas på en transperent film, var min tanke. Det blir väl billigare?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2008-02-02, kl 08:14

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Nej, det blir i regel dyrare pga av att du har fler moment. Men det beror sig på förutsättninganra för logotypen förstås.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2008-02-02, kl 13:40

and

and

Inlägg: 155

Okej. Vad tror du det skulle tänkas gå på prismässigt då?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2008-02-04, kl 09:24

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Omöjligt att svara på förutom storlek, antal färger/folie så beräknas det på kvalitet på folie och hur komplex urklippsbanan är. Kontakta en skyltmakare direkt och fråga så får du snabbare svar än här på forumet.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat