Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Jag har affärsidén, ni har kunskapen

Inlägg 1 av 2

2008-04-23, kl 12:11

Samson

Samson

Inlägg: 15

Jag har affärsidén, ni har kunskapen

Hej!

Jag är en ung och seriös "tänkare" som ofta kommer på diverse idéer som jag vill genomföra.

Min senaste idé involverar design, främst i form av hemslöjd och liknande.

Nu söker jag 2 personer att genomföra denna idé med, ni ska helst bo i närheten av Linköping men detta är inget krav.

Den ena personen ska ha en bred kunskap om hemslöjd, form, färg och design, den andra personen ska ha väldigt god kunskap om webdesign och förmåga att programmera hemsidor.

I övrigt får ni vara hur ni vill så länge vi kommer överens.


Det jag själv kommer bidra med är själva idén, och affärskunskap samt ett enormt driv.

Tanken är att detta ska starta på hobbynivå och någon vinst är nog inte att räkna med på åtminstonde ett halvår från uppstart.

Dock finns det inte några större omkostnaderm, det som kommer kosta är fritid.

Släng iväg ett mail till [email protected] om detta låter intressant!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-05-21, kl 14:46

username

Mathias
Olsson

Inlägg: 24

Bevisa affärs konceptet också. Det kan bli klurigt att få med sig folk annars. Jag vet, eftersom jag själv sysslar med start-up projekt. Du som kommer på idéen är den som måste bevisa dess kommersiella betydelse så att säga. Kan du göra det kan du troligen snart anställa en projektledare som kan ta över projektdrivning. Sedan kan du uppgradera projektledaren till operationell VD senare eventuellt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat