Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Frukt på jobbet

Inlägg 1 av 5

2004-10-25, kl 23:51

username

Henrik
Efternamn

Inlägg: 8

Frukt på jobbet

Driver ett företag som levererar frukt till arbetsplatser. Vi har dock samma koncept som de flesta företagen i branschen. Något tips på hur man kan nischa in sig? maila mig gärna, [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-10-27, kl 08:04

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Leverera frukt hem till arbetarna = förmån. Tror varken att företagen eller de anställda skulle vara intresserade av en sådan lösning.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-10-27, kl 19:27

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

En muta behöver inte vara stor för att vara muta. och i detta fall med regelbunden leverans verkar livsfarligt om man inte älskar skattemyndigheten. Effekten borde bli det motsatta.
Lars
Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2004-10-28, kl 02:18

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Om jag inte missminner mig utan att gå in och läsa på ligger väl gränsen på ett par hundra, sedan finns det regler som är lite högre om man varit anställd länge fyllt jämna år eller slutat. Det du pratar vet jag inte var du fått det ifrån.
Lars
Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2004-10-29, kl 18:02

username

Lennart
Jönsson

Inlägg: 20

Nu börjar det bli konstigt. För det första tycker jag detta skall vara ett seriöst forum, där saker som man får dryftas. Saker som man kan men inte får hör inte hemma här, sådant får väl var och en komma på själv, genomföra själv och stå för själv. Alla mutor är förbjudna, några tillåtna gränser för mutor existerar inte.
I t.ex födelsedagspresent och julklapp får företaget skänka en present till ett värde av 300 :-, vid ex.vis 50-års present är beloppet 5.000:-.
Sen en annan sak: Är det verkligen rimligt att skänka en "Spa-upplevelse" för att ett företag skall köpa fruktkorgar? Jag håller med Marketright i att man måste satsa, men det måste ju finnas vissa proportioner.
Sen en annan sak: Det företag där jag just nu arbetar på som konsult köper varje vecka en kartong frukt av ett liknande företag. Kartongen är på 10 kilo frukt och kostar 250 :- exkl moms. Detta pris inkluderar utkörning. Hur detta går ihop sig har jag lite svårt att se, men marginalerna verkar inte särskil stora i branschen. Jag skulle hemskt gärna vilja se den anställde som blev glad för 10 kg frukt varje vecka vilken han också får ett avdrag på lönen för (75:- mindre i lönekuvertet). Företagets kostnad blev nu dessutom ca 320:- istället. Nej! Sök din profilering på annat sätt gör din frukt mer tilltalande än konkurenternas, försök att utvidga med ex.vis kaffe, kex, mineralvatten o.s.v o.s.v

Inläggets betyg
Svara Svara med citat