Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Unik idé saknar investor

Inlägg 1 av 6

2007-01-16, kl 17:57

username

Jesper
Becker

Inlägg: 2

Unik idé saknar investor

Har en unik affärsidé som ännu inte blivit lanserad. Det är ett projekt som är belagt på internet och har ett koncept som är slående.

Konceptet och idén tilltalar de flesta individer och gynnar folk. Det hela behövs dock marknadsföras och backas upp av kapital för att kunna genomföras. Jag som är en "vanlig" individ har inte de resurserna eller kunnandet att genomföra det hela.

Vet någon vart man kan hitta investerare samt ge rekomendationer på hur man skyddar sin "idé"?

Jag fick idén för ett tag sedan och kan inte bara låta den ligga.. den gör mig sömnlös ibland. Skulle verkligen behöva hjälp. Har inga som helst erfarenheter av företag sedan innan. Jag kan bara säga att idén på ren svenska kan beskrivas som ...

"Helveteiskt jävla bra om den behandlas på rätt sätt och marknadsförs korrekt"

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2007-01-16, kl 18:21

davidl_2000

davidl_2000

Inlägg: 14

Hej!
Jag kan defenitivt hjälpa dig om det handlar om att förverkliga din internet ide. Kontakta mig på [email protected], berätta lite mer, så kan vi höras per telefon sedan.
Mvh David

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2007-01-16, kl 21:27

username

Medlem
#50260

Inlägg: 14

Hej!!
Har du möjlighet att få patent på varan/ idén innan du talar med folk så tycker jag att du ska göra det!! det är lätthänt att man ger andra idér!!! ifall du är högskolestudent, så finns det kanske någon slags idélab (som i mälardalen) där de hjälper dig att förverkliga din idé, de är helt underbara!!! hjälper till med allt!

/// Lycka till!! /// Anya 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2007-01-16, kl 22:28

username

Jesper
Becker

Inlägg: 2



Anya:


Hej!!
Har du möjlighet att få patent på varan/ idén innan du talar med folk så tycker jag att du ska göra det!! det är lätthänt att man ger andra idér!!! ifall du är högskolestudent, så finns det kanske någon slags idélab (som i mälardalen) där de hjälper dig att förverkliga din idé, de är helt underbara!!! hjälper till med allt!

/// Lycka till!! /// Anya

Hejsan, jag är faktist föredetta student på mdh i eskilstuna. Kommer sticka ner till skolan imorgon och kolla upp möjligheterna där.

Har dock fått fina erbjudande om hjälp till finansieringen om man bara ville "lätta" på idén i privatmeddelanden. Dessa uppskattas väldigt mycket men jag kommer att se över hurvida jag kan patentera det hela på något sätt först.

tackar för all hjälp och tar fortfarande emot råd och tips.






Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2007-01-20, kl 17:50

username

Elias
Nygren

Inlägg: 1

hejsan har kapital och är villig att investera! sugen att pratas vid? min mail är [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2007-04-03, kl 13:41

username

Robin
Salomonsson

Inlägg: 8

Hej jag har kapital och engagemang, vill du veta mer hör av dig till min mail
Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat