Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Bolagsverket??

Inlägg 1 av 8

2006-11-08, kl 14:47

username

Medlem
#40558

Inlägg: 5

Bolagsverket??

Hej!!!
Mitt första inlägg här, vi står i startgroparna till att öppna en ost&delibutik... Banken är kontaktad och det ser ljust ut!!! Men nu till min fråga, Hur lång tid tar det på bolagsverket? Om allt nu klaffar första gången...!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2006-11-08, kl 14:52

username

magnus
johansson

Inlägg: 27

hej ,
Allt beror på vilken sort du skall välja.
enskild firma går fortast ocg aktiebolag går saktast.

räkna ca: 4 veckor!


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2006-11-08, kl 15:00

username

Medlem
#40558

Inlägg: 5

Okej... det är ett HB som ska startas.. Men hur är det? kan man dra igång innan namnet är godkänt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2006-11-08, kl 15:08

username

Medlem
#49701

Inlägg: 2

Jag är precis i uppstarten också av mitt HB, och det är så att du får inte ta ut någon vinst på ditt företag ifall det inte är registrerat tror ja de va.
Sen så är det så att bolagsverket tar in ditt förslag till granskning först och det tar ungefär 2-3veckor, sen så kollar de upp det godkänner det och det tar 1-2veckor. Så det beror lite på hur mycket registreringar det finns och så.
Men att gå ut officiellt med ett namn som du inte vet ifall det är godkänt är nog inte att rekommendera.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2006-11-08, kl 15:28

username

Medlem
#40558

Inlägg: 5

Hagelin: Jag är precis i uppstarten också av mitt HB, och det är så att du får inte ta ut någon vinst på ditt företag ifall det inte är registrerat tror ja de va.
Sen så är det så att bolagsverket tar in ditt förslag till granskning först och det tar ungefär 2-3veckor, sen så kollar de upp det godkänner det och det tar 1-2veckor. Så det beror lite på hur mycket registreringar det finns och så.
Men att gå ut officiellt med ett namn som du inte vet ifall det är godkänt är nog inte att rekommendera.
Okej... Hur är det med F-skattesedeln då...?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2006-11-08, kl 15:38

username

Medlem
#40558

Inlägg: 5

Okej... Men hur funkar det med F-skattesedeln? Söker jag den nu eller senare...? Vi ska öppna i mitten av December!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2006-11-26, kl 17:46

Coachen

Coachen

Inlägg: 28

Hej!
Framgång är ingen tillfällighet, den som tar genvägar åker dit förr eller senare.
Alla med god kreativitet och sunda tankar har mycket goda chanser att lyckas, nå din framgång med ett "steg-för-steg" tänk. Gör som många andra bolla dina tankar med mig, det kostar dig inget.
Lycka till
hälsar
Sten-Ove
coach
[email protected]
www.tactic.nu
 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2006-11-26, kl 23:12

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Eftersom det är ett HB så finns det inte förrän registreringen är klar, det är då först du får ett organisationsnummer. Bolaget kan alltså inte söka f-skatt förrän registreringen på Bolagsverket är klar.
Det är bolaget som söker F-skatt, sedan ska ni delägare också lämna en ansökan om SA-skatt samtidigt.
Ett alternativ är ju också att köpa ett lagerbolag. Då är det bara F-skatten du måste vänta på eftersom registreringen är klar direkt. Att du sedan måste vänta lite på att namnändringe går igenom är en rent "teknisk" historia och påverkar inte dina möjligheter att driva verksamhet under tiden.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat