Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Utlandsetablering

Lotteri

Inlägg 1 av 5

2007-07-28, kl 20:39

username

Thomas
Gustafsson

Inlägg: 11

Lotteri

Jag och en kollega har planer på att starta ett lotteriföretag via ett offshorebolag och bedriva verksamheten på internet. (t.ex. Unibet) 

Nu skulle vi behöva komma i kontakt med en person som har koll på lagar och regler gällande Offshorebolag, Lotteri licenser samt andra licenser som behövs för att bedrvia följande verksamhet.

Företaget skall inte ha något säte i Sverige eller ha något att göra med Sverige, mer än en svensk hemsida och svenska kunder, då denna verksamhet är olaglig här och därför behöver vi information hur man går tillväga för att bedriva verksamheten på ett "Lagligt" sätt som inte resulterar i att Svenska lotteriinspektionen eller staten kan stämma eller kräva Vite av oss.

Är du personen som vi söker var vänlig hör av dig till [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2009-11-05, kl 23:02

username

Erik
Ohlsson

Inlägg: 5

Undrar exakt samma sak som Thomas fast jag inte begränsar mig till den svenska marknaden utan hade tänkt satsa globalt. Så har ni något svar så är jag tacksam.
/Erik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2009-12-03, kl 13:14

username

Mika
Oj

Inlägg: 2

Hej!

Hittade er och efter lite läsning verkar det som ni har lite kunskap om det vi söker :)

Vi är igång och håller på att starta upp en internetverksamhet. Inget är färdigt än och vi är just i uppstarten. Vi har tankar om att kunna ha bolaget registrerat på något ställe med mycket mindre skatt än i Sverige. Skulle man kunna starta ett bolag någonstans utomlands, och sedan ändå sköta hemsidan osv från en internetuppkoppling i Sverige? Vi skulle vilja ha lite information kring detta.

Ser fram emot att höra från er!

[email protected]

Mvh
Mika

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2009-12-03, kl 14:48

username

Erik
Ohlsson

Inlägg: 5

Hej Mika.
Jag har varit i kontakt med två hjälpsamma killar angående detta.
*Henrik Hedqvist på www.isle-of-man.se och
*Dennis Hansen på www.crispogroup.com

/Erik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2009-12-03, kl 19:30

username

Mika
Oj

Inlägg: 2

Tack så mkt Erik!

Ska kolla dessa :)

/Mika

Inläggets betyg
Svara Svara med citat