Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Annonsmarknad

Inlägg 1 av 2

2006-10-29, kl 00:30

TessEriksson

TessEriksson

Inlägg: 4

Annonsmarknad

Hej Robert!
Jag skulle vilja starta en annonsmarknad med köp och sälj inom en viss genre. Där intresserade själva kan lägga upp en annons med bild och text. Och man är ju inte den som är den utan jag skulle även vilja kunna tjäna lite pengar på sidan utan att det stör annonsörerna. Hur gör jag ? Vart vänder jag mig ? Vill veta allt. Vill gärna ha en sida med CMS för jag är inte så jätteduktig.

MVH Therese

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-01-07, kl 22:06

sphinxly

sphinxly

Inlägg: 39

Hejsan Therese,

Jag skulle börja med att googla på "publiceringsverktyg" eller titta efter leverantörer på webbfacit eller webmasternetwork.

När du har kommit så långt att du har en hemsida, så kan du antingen som här på startaeget.se, använda dig av någon tjänst som t.ex. affiliator eller tradedoubler för att automatiskt skapa annonser till din hemsida - alternativt sitta och ringa runt till möjliga annonsörer och försöka sälja annonsplatser.

På blocket.se kostar det ju 20 kr att annonsera, men de första åren var blocket gratis - vilket gjorde att det blev en sådan enorm folkströmning och, i slutändan, succé. Kanske finns det andra kreativa metoder att ta betalt? T.ex. för att förmedla kontakten? Brainstorma tillsammans med en erfaren webbyrå med vad som är möjligt och vad som du i slutändan kan tjäna bäst på!

Lycka till!
-Robert

Inläggets betyg
Svara Svara med citat