Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

banners och reklam

Inlägg 1 av 7

2007-01-01, kl 10:39

username

Tim

Inlägg: 11

banners och reklam

Hej

Jag planerar att starta ett internetföretag/websida. Jag undrar dock, vad man kan ta om det finns företag som vill annonsera på ens websida? Vad brukar vara normalt ex 700 kr för 1 veckas reklam?

mvh/tim

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2007-01-05, kl 13:35

liljedahl

liljedahl

Inlägg: 28

Innan din sida har blivit stor och har många unika besökare varje dag så är det väldigt svårt att ta betalt. Jag skulle inte betala 700kr i veckan för att få vara med på en nystartad sida om inte sidan på något sätt var väldigt unik och nyskapande.

MVH,
Robert Liljedahl
Perfica.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2007-01-06, kl 08:23

username

Tim

Inlägg: 11

då vet jag.....men min sida kommer att bli unik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2007-01-06, kl 10:44

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

Ett förslag är att sälja reklam väldit billigt kanske 200 kronor i månaden den första tiden. Sedan ökar priserna ju mer personer du har på sidan. 1 krona per unik besökare är lagom per banner...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2007-01-06, kl 15:42

liljedahl

liljedahl

Inlägg: 28

Man betalar i princip aldrig för att en besökare ser bannern, och framförallt inte en krona. Man betalar per klick.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2007-01-06, kl 15:51

liljedahl

liljedahl

Inlägg: 28

Som exempel,
en utav mina sidor hade drygt 150000 unika besökare i december.
Tänk om jag skulle ta en krona styck. Det vore hutlöst.

Men priset har mycket att göra med hur nischad en sajt är, hur specifika besökarna är. Om den tex handlar om kaninmat så kan det vara väldigt lönt för en butik som säljer kaninmat att annonsera där, medan det inte är speciellt lönt för BMW att annonsera där.

MVH,
Robert Liljedahl

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2007-01-06, kl 17:03

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

Det handlar ju i och för sig om vad det är för kundgrupp som besöker sidan och hur köpkraftiga det är också...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat