Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Var med att skapa ny säljorganisation

Inlägg 1 av 2

2007-01-30, kl 16:33

TorstenL

TorstenL

Inlägg: 28

Var med att skapa ny säljorganisation

Vi är många idag som säljer produkter via "egen" säljarkår där säljarna har F-skatt.

Det är ganska lätt att hitta intresserade säljare. Men det är ganska svårt att hitta erfarna säljare som är beredda att ta tag i sin marknad. Känner du igen problemet?

Jag tror att du gör det.

Problem uppstår också med att säljare med F-skatt absolut bör ha flera uppdragsgivare för att slippa problem med skattemyndigheten.

Nu är jag uppgiven och trött på att hitta nya, duktiga säljare.

Jag inbjuder härmed andra grossistföretag/säljföretag att vara med att bygga en ny säljorganisation som enbart tar in erfarna säljare + nya hungriga säljare som vill lära sig yrket.

Vi har två produktgrupper i våra företag. Stickers och leksaker + bijouterier.

Jag önskar samarbete med företag som vill jobba med kvalitativa säljare och är beredda att driva denna organisation med oss.

Gemensamt kan vi lättare annonsera i de distrikt vi söker säljare och vi kan lättare knyta till oss säljare med erfarenhet från olika marknadssegment.

Konkurrens skall såklart undvikas men jag ser inte enbart hinder att låta samma säljare sälja liknande produkter från olika tillverkare.

Organisationen skall byggas från grunden med administration, säljledare, distriktsansvariga, account managers mm.

Vi har 6 säljdistrikt i sverige men är öppna för andra indelningar.

Är du säljare idag? Har du mycket erfarenhet? Har du många kundkontakter att ta med dig? Maila mig isåfall. Du kanske skall ingå i den nya organisationen?

Är du tillverkare, grossist eller har en agentur? har du en säljarkår med F-skatt som kunde fungera bättre? Maila mig! Tillsammans blir vi starkare på marknaden.

MVH

Torsten Larsson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-01-31, kl 10:42

username

Mathias
Olsson

Inlägg: 122

Hej!



Om jag fixar in nödvändigt antal säljare åt er, vad får jag i retur?
Jag har god kontakt med säljare som högst troligen har din eftersökta
branschexpertis också. Hör gärna av dig snarast möjligt.



Mvh

Mathias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat