Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Affärsidé/Samarbetspartner

Inlägg 1 av 5

2007-03-04, kl 22:12

username

Veine
Bergh

Inlägg: 6

Affärsidé/Samarbetspartner

Hej all

Jag är intresserad av någon typ av verksamhet som jag kan bedriva från hemmaplan antingen en affärside eller någon form av samarbete  

Jag har tillgång till lokaler för kontor eller mindre tillvärkning
jag har god kompetens inom  IT-området
(Har haft eget företag med datorförsäljning)

Mem det kan även vara andra områden såsom grafiskt arbete,
mindre tillverkning och telefonsupport/kundtjänst

Veine Bergh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2007-03-05, kl 21:49

username

Peter
Oden

Inlägg: 10

Hej!! Har också mkt erfarenheter av dator/it, mestadels hårdvara och mjukvara. Vet inte riktigt vad det är eller skulle vara som du vill starta men förklara gärna så kan man bolla lite idéer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2007-03-07, kl 19:06

username

Veine
Bergh

Inlägg: 6

Hej
Jag vet inte riktigt heller men eftersom jag tidigare sålt datorer vet jag att de måste vara i någon annan typ av företag som inte säljer datorer lokalt då Ockelbo som jag bor i är för litet
tanken var att det kan vara något företag som behöver telefonsupport på sina produkter eller något som behöver hjälp med montering av sina produkter eller liknande
Så kanske du förstår vad jag menar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2007-03-07, kl 22:54

tarragon

tarragon

Inlägg: 8

Hej Veine.

Då vi söker återförsäljare av våra CMS/E-handelsystem så kan du kanske gå in på vår hemsida och läsa lite om produkterna och sedan kanske kontakta oss så kan vi diskutera eventuellt samarbete och hur ett bra upplägg skulle kunna se ut.
För så som du skriver så låter det som att detta kan vara helt rätt för dig.

Mvh Johnny Carlsson

www.tarragon.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2007-03-07, kl 23:12

username

Peter
Oden

Inlägg: 10

Hej på er!!
Jag anser ju att starta ett företag är ju en ganska stor risk. I alla fall om man ska ha lokaler, köpa produkter som man i sin tur ska sälja. Som du nämner så skulle det ju vara bra att kunna sköta det mesta ifrån hemmet med en dator. Eller kunna hjälpa företag med mjukvara/hårdvara både per telefon och ut och hjälpa till med installation eller uppgradering av befintliga datorer.
Även kunna hjälpa till med webdesign och hemsidor.

MVH Peter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat