Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Lägstabud sajt

Inlägg 1 av 5

2007-01-31, kl 11:33

jonas81

jonas81

Inlägg: 140

Lägstabud sajt

Hej.
Jag har en fråga ang lägstabud sajter. Det är ju förbjudet att bedriva verksamheten i sverige men får man bedriva verksamheten ifrån sverige mot andra länder där det är lagligt typ England?
MVH
Jonas
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2007-01-31, kl 12:02

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Beror på respektive lands regelverk.. Du får kolla upp detta..

Generellt brukar det vara som så att det land företaget har sitt säte i, det landets lagar och regler gäller.

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2007-01-31, kl 15:00

username

Medlem
#49550

Inlägg: 10

Tror det är så som ovanstående skriver. Detta gäller ju bl.a. för pokersidor som finns ute på nätet, så det borde ju även gälla inom andra verksamheter.

// Katja Salminen

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2007-02-01, kl 13:25

jonas81

jonas81

Inlägg: 140

Daniel Johansson: Beror på respektive lands regelverk.. Du får kolla upp detta..

Generellt brukar det vara som så att det land företaget har sitt säte i, det landets lagar och regler gäller. Var kolla man upp sådana regler som gäller USA. Har letat men hittar ingen riktigt bra sida som ger mig svar på min fråga!
Jonas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2007-02-01, kl 13:36

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Jonas Arvidsson: Hej.
Jag har en fråga ang lägstabud sajter. Det är ju förbjudet att bedriva verksamheten i sverige men får man bedriva verksamheten ifrån sverige mot andra länder där det är lagligt typ England?
MVH
Jonas
[email protected] Nej! Däremot så kan du sitta i England och bedriva spelverksamhet i Sverige - Under förutsättning att du inte enbart ha Sverige som verksamhetsområde. Men om du kör igång en verksamhet i England och rikta in dig på hela Europa, så ska ingen kunna hindra dig - men även detta är osäkert enligt dom nya Eu direktiven.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat