Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import inom europa

Inlägg 1 av 2

2009-09-02, kl 21:27

JenniferB

JenniferB

Inlägg: 16

Import inom europa

Hejsan!Jag vill starta en butik inriktat på barnkläder, barnartiklar, barnleksaker och barnvagnar. Jag undrar om ni har förslag på bra och billiga grossister? Ska man satsa på svenska grossister, asien eller europa? Förslag!Hur går det till när man importerar inom europa? Jag är helt ny i branchen så ha gärna lite överseende ;)Vore väldigt tacksam för svar!Mvh Jennifer

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2009-09-03, kl 01:41

martin_eesab

martin_eesab

Inlägg: 9

Mitt tips är att satsa på företag som är agenter eller är distrubitörer från Sverige eller skandinavien. Dels med tanke på lättare att ha kontakt än i ett annat land, särskilt om något går fel. Sedan behöver man oftast köpa in stora volymer från europa och asien särskilt för att få lite ekonomi i det. Lite mer att tänka på vid import utomlands men givetvis mer vinst men också större risk och mer att tänka på. Finns många aspekter. Importera från europa är inte svårare än köpa från leverantör i sverige. Ha en bra speditör och köp från kända företag i början, besök gärna om möjligt.Barnartiklar måste oftast följa flera föreskrifeter så den biten är viktig att kontrollera.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat