Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Whats happening!

Inlägg 1 av 10

2009-07-20, kl 12:44

username

Andreas
Gran

Inlägg: 40

Whats happening!

hej!har en liten affärsidé som ja vill få åsikter om, har tänkt mig en hemsida på nätet där man har alla kommuner i sverige, man har en "vad händer?" sida, där kommunerna lägger upp annonser och viktiga händelser som händer i dom aktuella kommunerna, så om en person ska till en viss kommun på tex semestern så går han/hon in på sidan å kollar upp vad som händer där just när han/hon är där.man kan tex ta en viss månadskostad fårn alla kommuner som vill va med på sidan, runt 200-300kr, så kan dom själv lägga in vad som händer i deras kommun, viktiga events etc. vill höra lite åsikter om detta:)

Ändy

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2009-07-21, kl 10:17

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Menar du ett upplägg som:http://www.svenskaevenemang.com/http://www.sverigeresor.se/Eller ska du ha någon speciell "twist" som gär dig mer unik än dom som redan finns?

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2009-07-21, kl 10:49

username

Andreas
Gran

Inlägg: 40

hmm.. jag har inte riktigt funderat på det, men min sida skulle nog va lite mer inriktad på att "kommunerna" får var sin del utav hemsidan, som dom kan lägga upp det som dom tycker är mest väsentligt inom deras kommun.kanske inte är en sån bra idé:)

Ändy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2009-07-21, kl 11:26

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Många kommuner har redan egna sajter, se exempelvis:http://www.whatson.se/http://www.stockholmtown.com/Så informationen finns ju redan upplagd, om du kontaktar kommunerna så delar dom säkert med sig av informationen. Deras sajters uppgift är ju trots allt att informera och locka till sig turister. Dock krävs det nog en del jobb, och att få kommunerna att betala är nog rätt svårt. Tror mer på intäkter i form av annonsering för de festivaler som listas på sajten.Lycka till!

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2009-07-21, kl 11:51

username

Andreas
Gran

Inlägg: 40

aha, ja jo det är nog så. det med att kommunerna inte skulle betala har jag inte tänkt på rikgit men jag håller med dig där på den frågan.får väl hitta på något annat projekt:) är mycket inne på import etc, men då krävs en hel del pengar, som jag tyvärr då fattas

Ändy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2009-07-23, kl 19:06

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Wisit Sweden tror jag exportsatninen heter de borde vara intresserade av dina råd för de är inte dåliga utan tvärtom. Skärgård skog vatten fjäll forsar bär fri allemansrätt. Detta är en del som borde locka många. Mina vänner från syd upptäckte det här redan på 60-talet så man har kanske vaknat upp. Gav själv lite tips om Stockholm för några år sedan och spådde en uppgång efter några år, vilket naturligtvis besannades. Men oj vad trögt det är.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2009-07-23, kl 19:30

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Visit Sweden har i uppdrag att marknadsföra Sverige mot utlandet, och idag lägger Sverige inga pengar på att försöka få svenskarna att turist mer i Sverige (hur konstigt det än kan låta). Om jag inte fått fel siffra så består 80% av turisterna som kommer till en kommun av svenskar, och främst svenskar från grannkommunerna. Och idag lägger mer pengar på att locka tysken och norrmannen till sin ort, än familjen från grannkommunen. Värt att tänka om kanske!Att spå en uppgång gällande turismen är ju som att spå ett ökande internetanvändade. :)

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2009-07-23, kl 20:14

username

Andreas
Gran

Inlägg: 40

sant, jag själv bor på västkusten och märker att det är mycket danskar,norrmän & tyskar på vägarna och på campingplatserna. är väl mest så i hela sverige kan jag tänka mig, men frågan är om man skulle kunna knyta den "turismen" till något som man skulle kunna tänkas ha i ett företag elr etc. hade nog funnits mycket pengar att tjäna, bara man kommer på hur man ska "utnyttja" den nordiska turismen som kommer hit.

Ändy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2009-09-17, kl 23:43

username

Daniel
Önefäldt

Inlägg: 6


Om du nichar in dig på en speciell typ av turism kanske, t. ex att göra en hemsida om alla husvagns campingar i sverige med något sorts ranking system..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2010-03-22, kl 14:01

Johansöderblom

Johansöderblom

Inlägg: 31

Camping vore smart om det inte redan fanns, men det kanske finns fler infallsvinklar :) Jag gillar också rankingsystem!

www.johansoderblom.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat