Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Möbelsnickeri som gör möbler efter din design

Inlägg 1 av 3

2009-09-17, kl 20:34

PontusM

PontusM

Inlägg: 12

Möbelsnickeri som gör möbler efter din design

Hejsan,

Jag håller på att starta upp ett möbelsnickeri och funderar på olika vägar att gå. Till en början så ska jag tillverka möbler designade av mig själv, men funderar på att kanske utveckla konceptet lite.

Det jag hade tänkt var att kunderna får skicka in sin önskade design som de tex ritat i google sketchup. Sedan tillverkar jag och lackar möbeln och skickar till dom. Tror ni det kan vara något eller handlar folk hellre på ikea?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2009-10-01, kl 23:05

username

Emili
Eli

Inlägg: 5

Jag tror det är en utmärkt ide! jag hade själv tidigare tankar på att utbilda mig innom området och starta något liknande! Jag själv skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa möbler jag designat och fått gjorda åt mig. Lycka till! =)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2009-10-04, kl 09:16

Hazrat

Hazrat

Inlägg: 39

Utan tvekan det är en bra idé. Nu måste du marknadsföra din idé på ett professionellt sätt. Du kan börja med några kunder som du känner som vill att du tillverkar åt de möbler utifrån deras egna design eller önskemål(alla kan inte rita med kan förklara med ord eller lite enkla skissar).
Du kan tillverka ett bord, min designad av mig. Den är ett speciellt bord för en familj med 1 eller 2 barn. Men jag har inte hunnit skydda idén som varumärke och därför vi måste antingen skriva sekretessavtal eller dela och äga den tillsammans. Hör av dig om du är intresserad.
/Mvh Hazrat

Nyfiken konsult och kreativ skapare av olika konstruktioner, t.ex., Tränings- och massagemaskiner, ljuskrona, finurliga prylar mm.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat