Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Vad gör man om alla verifikationer brinner upp?

Inlägg 1 av 3

2004-11-05, kl 11:05

username

Kristoffer
Örstadius

Inlägg: 6

Vad gör man om alla verifikationer brinner upp?

Hejsan,

Jag driver en liten enskild firma. Jag samlar alla kvitton till bokföringen i en pärm. Men vad gör man om det brinner i huset, någon snor den eller liknande? Bör man göra kopia av alla kvitton och förvara dem i något bankfack?

Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2004-11-08, kl 17:52

username

Anders
Holgersson

Inlägg: 7

För att vara på den säkra sidan gör jag som så att jag scannar alla kvitton och verifikationer (har dem även länkade elektroniskt från min bokföring så jag snabbt och enkelt kan se på en faktura från programmet)

Lägger sedan upp en kopia av alla dokument på min webbserver (i en skyddad mapp). Man får väl hoppas på att inte lägenheten och webbhotellet brinner under samma dygn.

Ett alternativ är att bränna filerna på en skiva en gång i månaden och lämna en kopia i bankfacket (eller hos en bekant om man inte vill ha bankfack).

/Anders Holgersson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2004-12-20, kl 02:52

username

Peter
Kolmisoppi

Inlägg: 2

jag tycker det skulle vara intressant att få veta dom juridiska skyldigheterna man har i tillfälle detta händer - dvs, allt brinner upp eller kommer bort på något vis som inte är ens eget fel, gäller då den digitala kopian man har?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat