Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Banner eller länkar på Hemsidan

Inlägg 1 av 6

2009-08-16, kl 02:37

Badass

Badass

Inlägg: 76

Banner eller länkar på Hemsidan

Vad är rimligt att ta bretalt och är det bäst att ta betalt/år eller ska man ta betalt enl ök?Kom gärna med ideer

Andreas Svedjehed

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2009-08-16, kl 17:25

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Priset för annonsering på en webbplats baseras ju oftast på hur många exponeringar en banner får, så först bör du ta reda på hur många som besöker din hemsida, och om du kan hur många gånger varje annons på hemsidan visas.Dom allra flesta sajterna tar betalt aningen ett fast pris per dag, vecka eller månad eller per annonsvisning. En del sajter har valt att ta betalt per klick, alltså annonsören får betala för varje klick på hans annons. Du bör försöka ta betalt per månad eller om du har en lite större sajt perannonsvisning, man brukar kalla det CPM. CPM står för Cost Per Mille, alltså kostnad per tusen visningar. Att ta betalt per klick är ganska riskabelt i och med att du inte själv bestämmer hur annonsörens annonsmaterial ser ut, vilket kan göra att du låser in dig med en extremt ful annons som ingen klickar på och där med sänker du kanske dina besökares förtroende för din sajt samtidigt som du inte tjänar en krona på att annonsen ligger uppe.

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2009-08-17, kl 02:31

Badass

Badass

Inlägg: 76

Jo jag tänkte som så att om jag tex har en länk/banner på hemsidan så kan jag ju ta betalt / år eller ?Måste ju vara enlast för alla parter?Kan man ta tex 1000:- för ett år eller är det mycket...Jag hade en besöksräknare på min tillfälliga hemsida och hade då 15´000 träffar på en månad

Andreas Svedjehed

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2009-09-06, kl 23:32

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Lägg till en länk till din hemsida i din profil, så kan vi göra ett besök och kika på den.

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2009-10-07, kl 12:57

lhwd

lhwd

Inlägg: 4

Beror helt på hur många besökare du får och vad för typ av besökare det är...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2011-03-21, kl 13:11

seolution

seolution

Inlägg: 2

Jag har jobbat en del i affiliatenätverk och liknande. Det bästa sättet att tjäna pengar på en annonsplats på din sida är att låta dom "Hyra" en bannerplats (Eventuellt med restriktioner på vad som får visas)) Detta kräver dock arbete för att hitta annonsörer. På detta sätt kan du få allt från 1 000kr om året till 15 000kr i veckan, och då gäller det bara att sälja, vad du får beror på säljaren mer än vad du ger annonsören

Alternativt kan du själv lägga in en annons från ett affiliatenätverk, då gör du inget annat än lägger in en kod och får betalat beroende på ersättning på den annonsen, då får du marknadsmässig ersättning kan man säga.

Alternativt kan du lägga in google adsense på sidan, det brukar ge rätt bra utdelning om du har många besökare.

Och som sist. På targeted keywords så får man kanske 80 CMP. För "spam" trafik mellan 5-20 CPM

Hoppas det hjälpte något :)

Mvh A

Inläggets betyg
Svara Svara med citat