Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Balansräkning med bara tillgångar?

Inlägg 1 av 2

2009-10-19, kl 13:37

evilaid

evilaid

Inlägg: 3

Balansräkning med bara tillgångar?

Hej...

Jag stora problem med min bokföring... Vilket gör mig lite rädd också..

Jag har enskild firma, är momsregistrerade och redovisar enligt kontatntmetoden.. Händer så lite i mitt företag så det är bara ibland man sitter med lite bokföring och fakturering..

Man kan säga att det blir en del slarv men ändå. jag har med alla papper osv på allt... Hur som helst så kollade jag balansräkningen i spcs nu och jag har typ 5000 i kassan men inget under skulder så jag har ju ingen balans i min balansräkning...

Vad ska jag göra åt detta?

Måste man flytta med kassan i balansräkningen varje år? jag menar om jag har en vinst på 5000 och skatttat på det så är väll pengarna min som privat person och man kan börja om på en ny redovisning (resultat och balans)...

Jag vet inte hur jag ska få ordning på min bokföring från det läget jag befinner mig i nu?

Mvh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2009-12-28, kl 23:20

leftie56

leftie56

Inlägg: 8

Det låter märkligt att inte ha något på skuldsidan. Har du något bokföringsprogrwm som du använder eller är det handskrivet? Kontakta mig under info@hoekonomikonsult så skall jag hjälpa dig. Det skall nog inte vara så komplicerat.
Håkan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat