Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Köp o sälj (auktion) projekt söker partner!

Inlägg 1 av 4

2009-10-28, kl 08:53

username

Daniel
Ivarsson

Inlägg: 2

Köp o sälj (auktion) projekt söker partner!


Är du en drivande och idérik person? Och har ett intresse för köp och sälj via nätet.

Söker efter en eller fler personer som vill vara med och driva och utveckla en köp och sälj portal som i grunden baseras på traditionell auktionsform fast med fler andra alternativ som fast pris, digitala media, omvända auktioner (budgivaren är säljaren), butiker (med egna kategorier) och där fokus ligger på att funktionerna skall vara enkla och användarvänliga.

Kortfattat så finns en bra och fungerande plattform idag, förutom försäljning så finns forum, grupper (privata diskussions grupper), betalmedels integration (t.ex. payson), import av omdömen (från andra sidor), tävlingar, automatisk frakt beräkning, och möjlighet att lägga upp auktionsarrangörer och loppisar mm. Finns flera andra funktioner som är under utveckling/testing. Det vill säga att sidan finns och är redo att marknadsföras direkt, alltså ingen utvecklingstid eller annat som hindrar projektet från att komma igång.

Du behöver inte ha kunskap om programmering eller hur man tekniskt driver en webbsida men gärna ha god internetvana, framför så har du idéer/kunskaper om hur man kan på ett smart och effektivt sätt marknadsföra sidan, hitta samarbetspartners och vara delaktig i utvecklingen (nya funktioner) och framtida strategi av sidan.


Seriös och intresserad? Skicka ett PM och berätta lite om dig.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2009-10-28, kl 21:09

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Har ni någon webbplats där man kan se systemet "live"?

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2009-10-29, kl 09:13

username

Daniel
Ivarsson

Inlägg: 2

PM Skickat...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2009-11-01, kl 23:26

username

Ingela
Håkansson

Inlägg: 9

Hej!

Jag har just nu ett litet företag där jag utför telefoni- och kontorstjänster åt företag hemifrån. Det verkar vara mycket hård konkurrens, och jag ser mig om efter andra typer av företagande.
Har även funderingar på en webshop, och är öppen för olika idéer.

Ditt koncept låter mycket intressant, och jag skulle kunna tänka mig att jobba med sådant. Är mycket förtjust i prylar och antikviteter och har kollat en del säljsajter för sådant.
Har en bakgrund som kontorist/receptionist, har läst marknadsföring och informatik, kurserna webb- och multimedia, webbdesign mm.
Är mkt kreativ och idérik av mig, och tror att du kan ha nytta av det jag kan tillföra.

Vore kul med vidare diskussion!
IEH
08-7505765
073-9074639

Inläggets betyg
Svara Svara med citat