Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Affärspartner sökes, öppen för idéer och upplägg

Inlägg 1 av 2

2009-10-31, kl 19:12

username

Ingela
Håkansson

Inlägg: 9

Affärspartner sökes, öppen för idéer och upplägg

Hej!

Jag är en tjej i trettioårsåldern som ganska länge haft planer på att starta eget företag. Flera personer i min familj har lyckats bra som företagare, och jag anser att kunde de så bör även jag kunna lyckas.

Har länge funderat över olika affärsidéer jag skulle vilja pröva. Har obegränsat med idéer om branscher och upplägg, men har just nu inte tillräckligt kapital att kunna genomföra allt jag vill. Kommer framöver förhoppningsvis att få ut lite mer via en fastighetsaffär.

Det enda jag just nu har är ett litet företag som ger telefoni- och kontorstjänster åt små och medelstora företag, jobbar med det hemifrån.

Skulle dock vilja starta någon typ av caféverksamhet, har en idé om en lite ovanlig variant av det. Till detta skulle jag behöva en affärspartner, någon som kan tänka sig att jobba med detta.
Anser i och för sig inte att det kommer att innebära några enorma utgifter eftersom jag tänkt att i starten hyra och ej köpa lokal
Har kontaktat ett ganska stort antal "affärsänglar" gällande finansieringshjälp samt några övriga instanser som exempelvis ALMI. söker även startaeget-bidrag (vilket ju flera personer kan göra i samma företag).

En ytterligare idé jag har är att ha en webbshop, eventuellt parallellt med övrig verksamhet. Har man ett bra koncept verkar ju detta fungera mycket bra för många.
Allra snabbast kommer man ju igång genom att överta en redan fungerande sådan, de finns ju att köpa från några tusenlappar till 100-200 000:-
Här skulle det eventuellt också kunna vara bra med en partner, man kan ju bo i olika delar av landet och ändå samarbeta bra med detta.

Är även öppen för andra upplägg och idéer, kontakta mig hemskt gärna för vidare diskussioner, även om det inte är som affärspartner.
Också oerhört tacksam för tips och råd som ny företagare.

Ingela Håkansson
073-9074639
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2009-11-16, kl 16:23

username

stefan
ekljung

Inlägg: 6

hej mitt namn är stefan

söker affärspartner som kan hjälpa mig med införsäljning av våra produkter i sverige

enda krav är du vill lyckas och har en f-skatt eller fa-skattsedel

Inläggets betyg
Svara Svara med citat