Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

syfabrik baltstaterna eller kina

Inlägg 1 av 5

2009-11-08, kl 20:30

liljan

liljan

Inlägg: 1

syfabrik baltstaterna eller kina

Hej, jag haller pa att ta fram en ny produkt for tradgarden och behover hjalp med att hitta en mindre syatelje i Baltstaterna eller Kina som kan sy upp mindre volymer om 300-500 pcs.
Vore valdigt tacksam for hjalp.
/Liljan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2009-11-29, kl 06:08

Hazrat

Hazrat

Inlägg: 39

Hej. Jag känner några som bor i Lettland. Om du berättar lite mer då kanske jag försöka berätta om det till mina vänner där borta. De i sin tur kan hitta den syfabriken som du behöver.
/Hazrat

Nyfiken konsult och kreativ skapare av olika konstruktioner, t.ex., Tränings- och massagemaskiner, ljuskrona, finurliga prylar mm.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2009-11-30, kl 08:59

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Kolla in alibaba.com

Där kan du söka på bransch, produkt och i viss mån kvantitet för att hitta en leverantör som passar dina behov sen är det bara att förhandla om dina specifika behov och ta fram din produkt.

Jag använde den nu senast för att hitta en tillverkare i kina och indien av silkesprodukter, och valet föll på indien.

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2009-12-02, kl 15:12

username

Jennifer
Nyberg

Inlägg: 2

Till Per... Det här lät spännande. Jag har länge haft en idé, men försökt förtränga den för att jag antog att det helt enkelt var för krångligt när det rörde sig om tillverkning. Hur funkar det rent praktiskt om man förhandlar med någon som geografiskt är väldigt långt bort? Skickar de prover till dig som du godkänner eller hur går det till? Jag är själv intresserad av att ta fram en produkt som mig veterligen endast tillhandahålls av ett enda företag i hela världen än så länge. Det gäller kläder så det är viktigt att storlekar och sånt blir korrekt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2009-12-02, kl 16:05

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

I mitt fall så tog jag reda på så mycket osm möjligt om kvaliteter på tyger och arbetsmetoder osv för att framställa min produkt. Nämnas kan att min produkt är väldigt simpel i sin tillverkning och kräver i stort sett bara tre moment i tillverkningen..

Sedan skickade jag helt enkelt ut en förfrågan till diverse fabriker och frågade om dels hade erfarenhet av tillverkning av motsvarande min produkt och dels mina krav på tillverkningen.. Några svarade att de inte kunde göra det i min önskade kvantitet osv.

Tills sist fanns det två fabriker kvar som var intressanta.

Jag kan säkerligen tänka mig att det är möjligt att få "prover" och dylikt, men det var inget jag frågade efter specifikt..

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat