Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Sälja ett annats företags produkter

Inlägg 1 av 2

2009-12-14, kl 10:29

username

Patrik
Samuelsson

Inlägg: 8

Sälja ett annats företags produkter

Det är så att jag funderar på att starta en webbshop. (tog kontakt med det företaget som jag är intresserad av att sälja deras produkter på nätet) och bad dom om inköps lista av deras produkter. Det visades då att jag kan få biligare inköps priser av en god vän till mig. Min vän beställer mycket av dom och därför får han billigare priser detta företag och min vän finns utomlands och deras produkter finns knappt i sverige. Det jag då undrar är om jag kan sälja ett annat företags produkter på nätet utan att dom vet om det? vill ju inte bli stämd sedan eller något sånt.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2010-01-13, kl 14:12

PontusM

PontusM

Inlägg: 12

Hejsan Patrik,

Mitt förslag är att du först tar kontakt med din vän och hör om det är någon speciell klausul i det avtal som han har med företaget i fråga som säger hur försäljning av produkterna ska ske. Finns det inte det så ser jag inte några att du köper varorna från din vän och säljer vidare.

Men jag hade nog i första hand förökt förhandla med företaget direkt, du vet ju hur lågt de kan gå ;) Tror även det kan gynna dig att ha direkt kontakt med företaget, det kan ju sluta med att du beställer mer än din vän i slutändan.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat