Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Utgifter före uppstart av AB

Inlägg 1 av 2

2009-10-14, kl 05:09

username

PeO
Sjöqvist

Inlägg: 1

Utgifter före uppstart av AB

Jag har hört att man vid uppstart kan ta in kvitton på utgifter gjorda några månader före själva startdatum för företagets verksamhet. Kvittona handlar om iordningställande av anpassad lokal, typ material till el till maskiner etc. När jag nu skall lägga in dessa i bokföringsprogrammet protesterar det förstås, kvittona hamnar utanför bokföringsåret. Hur gör jag för att få in dessa kvitton på rätt sätt så även momsavdrag blir korrekt? Kan momsdeklarationen bli korrekt med felaktiga datum på kvittona eller skall jag sätta ett tidigare datum som startdatum för verksamheten i momsblanketten? Fast då fanns ju inte företaget så det verkar fel. Tacksam för hjälp.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2009-12-17, kl 10:31

Sanwret

Sanwret

Inlägg: 27

Vore ju toppen om någon hade ett svar på din fråga, jag funderar just på samma sak själv... Eller har du löst problemet nu? I så fall får du gärna berätta hur.

Sandra

Inläggets betyg
Svara Svara med citat