Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Ni som har eller vill skaffa webbsite, vad tycker ni?

Inlägg 1 av 7

2010-01-05, kl 16:15

M1234rt

M1234rt

Inlägg: 65

Ni som har eller vill skaffa webbsite, vad tycker ni?

Om det skulle finnas en möjlighet för dig som webbkund att genom att välja olika alternativ själv skulle kunna skapa en design till din site eller webbshop. Du skulle få en chans att på egen hand skapa designen genom olika val till exempel färger, utseende på menyer, funktioner osv. Lite grann som ett frågeformulär. Fördelarna för dig som kund skulle i så fall vara att siten blir snabbt klar, du kan själv sitta och välja designkombinationer som passar dig och självklart skulle priset bli avsevärt mycket lägre.

Så är frågan, skulle detta vara något ni använt eller föredrar ni att webbstudion kommer med förslag åt er? Förutsätt att det är seriöst och bra utfört och det finns många varianter att välja mellan.

Det spelar ingen roll om du har en site eller inte, jag vill bara ha lite feedback på en ide jag har.

Mvh
Mikael

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2010-01-06, kl 00:57

superaraben

superaraben

Inlägg: 3

lycka till grabben

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2010-01-06, kl 08:48

M1234rt

M1234rt

Inlägg: 65

Tack!

Vad tycker ni, är detta en bra ide? Skulle en novis vara intresserad av en sådan ide eller är det att föredra att webbyrån lägger fram förslag på färdig design?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2010-01-13, kl 14:30

PontusM

PontusM

Inlägg: 12

Hejsan Mikael,

När vi startade våran webbshop så var vi väldigt klara med hur den skulle se ut. Jag var faktiskt rätt förvånad över att de webbyråer vi var i kontakt med inte ens hade några mallar som man kunde utgå ifrån.

Jag hade absolut viljat kunna göra min egen hemsida, men skulle nog vilja att någon med mer erfarenhet tittade på mitt färdiga "designförslag" och kom med konstruktiv kritik och ideer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2010-01-14, kl 12:48

username

Henrik
Gerdin

Inlägg: 8

Hejsan Mikael!

Jag har för mig att det redan existerar ett relativt stort antal av just den här idén. Förövrigt blir det är det svårt att få en bra hemsida genom att svara på ett formulär om vilka färger man vill ha osv.

Med tanke på att standarden på webben stiger relativt snabbt så blir det nog svårt att hänga med ifall du kör på den här idén. Det är mycket möjligt att det fungerar men jag tror chansen är relativt liten.

Mvh Henrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2010-01-14, kl 19:53

M1234rt

M1234rt

Inlägg: 65

Hej Henrik, tack för ditt svar

Nu har jag förvisso inte gått in på detaljer i min ide så det är inte så lätt för andra att svara på min fråga men du säger att det finns sådana sidor redan, skulle du kunna posta några exempel? Jag är nyfiken på hur de har lagt upp det.

Den ide mitt företag har är rätt komplex så jag tror nog att den kan stå sig väldigt väl jämtemot andra företags och det sporrar oss bara mer om det finns lite konkurrens, då ser vi helt enkelt till att bli bättre än dem och man kan plocka russinen ur kakan om man säger så.

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2010-01-14, kl 22:10

username

Henrik
Gerdin

Inlägg: 8

Då får jag nog ändra på mig. Tror nog att det kan vara en väldigt bra idé, såvida den är relativt invecklad och mycket tankekraft bakom den.

Det jag menade med att det fanns väldigt många liknande sajter, platser där du enkelt kan slänga ihop en webbsida. Sajter där du snabbt plockar ihop en hemsida med lite egen "stämpel" på.

Håller tummarna för er även om jag själv driver ett webbutvecklingsföretag och blir lite utav din konkurrent ;)

Mvh Henrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat