Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Söker folk i Helsingborgsområdet som vill starta företag

Inlägg 1 av 7

2010-01-07, kl 13:19

martinr

martinr

Inlägg: 3

Söker folk i Helsingborgsområdet som vill starta företag

Hej, jag är intresserad av att bilda en grupp och starta ett företag.
Jag har några ideer inom reklam och försäljning via webben. Om ni har några andra ideer är det också intressant.

Det roligaste hade varit om alla bodde i Hbg området och vi kunde träffats ofta och lära känna varandra bra så vi kan ha riktigt kul tillsammans medans vi jobbar.
Själv är jag Civilingenjör i teknisk fysik och har läst lite extra financiell ekonomi och juridik. Jag har ett bra jobb men vill mycket mer.
Jag kommer kunna stå för gratis kontor och ev. lagerutrymme.

/Martin R

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2010-01-08, kl 22:35

username

Andreas
Gran

Inlägg: 40

hej Martin!
är en 25-årig kille som bor utanför Ängelholm, har spånat lite på en idé jag har haft ett tag, och det är att starta upp en klädes-outlet i hbg... tror det hade funkat bra med tanke på närheten till danmark som man skulle kunna få kunder ifrån.
är för närvarnade arbetslös och på jakt efter ett jobb eller att starta något intressant företag. är öppen för alla olika ideér.. är intresserad utav reklam etc, har pluggat lite marnadsföring och gått en KY tbildning som heter internationell affärsutveckling.

mvh andy

Ändy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2010-01-09, kl 10:20

username

Håkan
Andersson

Inlägg: 5

Hej Martin
Varför begränsa sig. Jag och min kopmanjon har många goda idéer om reklam och business, som är närbesläktade till reklam.
Sänd dina kontaktuppgifter, så bygger vi nätverk.
Håkan i Värmland
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2010-01-09, kl 22:17

martinr

martinr

Inlägg: 3

Hej Andy,

En klädesoutlet är inte direkt vad jag tänkt börja med iaf. Med tiden kan jag tänka mig att öppna butiker. Jag vill inte dra in fasta utgifter såsom t.ex lokal stort lager med kläder osv. Jag kan tänka mig att sälja kläder till en början via en webbutik där jag marknadsför specifika varor, exvis bli expert på mössor. Då behöver man inte ha nåt dyrt lager utan jag kan förvara det i garaget eller källaren.
Min tanke är annars att starta en grupp av hemsidor med ett namn tema men som drar olika folkgrupper och sedan tjäna pengar via reklam. När jag får lite intäkter kan jag säga upp mitt nuvarnade jobb och börja sälja grejer, investera i fastigheter osv.
Till en början jobbar jag bara kanske 10-20 timmar i veckan för att jag har ett heltidsjobb också.
Vad tror du om mina ideer? Har du några andra ideer?

Ha de bra
/Martin
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2010-01-10, kl 11:27

username

Andreas
Gran

Inlägg: 40

hej martin!
hoppas allt är bra med dig. jag håller med dig i den saken med en outlet och med att en webbutik är mycket billigare pga man slipper massa extrakostnader. hm jag har en annan idé, men vet inte hur bra den hade funkat. om man är inne och kollar på tex prisjakt och pricerunner så har dom fokuserat mest på elektronikprodukter, men dom har nästan inget om kläder... (tror pricerunner har lite) så jag har tänkt att man skulle kunna starta en liknande sida, fast bara fokusera på kläder... tex om man vill köpa ett par replay jeans via nätet så kan man gå in på sidan och se vart just den modellen man är ute efter är billigast. bara en idé jag har tänkt på... sen kan man få in pengar via affilities (tror jag det heter) att man tjänar pengar utav den butiken som personen köper sina jeans ifrån, man får en viss procent av priset eller nåt. jag förstod inte din idé riktigt, du får gärna utveckla den lite.. jag känner att jag har några ideér och det ploppar upp nya i huvudet var varannan dag. du kan nå mig via mail om du hellre har lust med det, [email protected]

ha det bra!
mvh andy

Ändy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2010-01-23, kl 13:40

username

Andreas
Gran

Inlägg: 40

martin? vart har du tagit vägen? haha

Ändy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2010-01-25, kl 21:56

martinr

martinr

Inlägg: 3

Jag är kvar :). Efter att ha räknat på olika ideér fann jag en som gav klart bäst resultat. Det är en produkt jag ska lansera och sälja via webben. Just nu jobbar jag själv med allt som har med företaget o göra. Fast jag har tre bekanta som hjälper mig med postavtal, etikettprintning, leverantörer m.m.
Jag har lärt känna många trevliga via detta forumet och jag ska bli bättre på att hålla kontakten.
Med tiden kommer jag nog inte vilja vara ensam företagare iheller. Det
blir nog tråkigt när jag sagt upp mitt gamla jobb.

ha de bra
Mvh Martin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat