Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Starta eget coach

Inlägg 1 av 4

2010-01-18, kl 14:43

username

Martina
Gustafsson

Inlägg: 6

Starta eget coach

Jag undrar om det finns någon fri tillgång till starta eget coach i göteborg, om t.ex skatteverket eller arbetsförmedlingen erbjuder sånt?

Mvh Martina

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2010-01-18, kl 16:09

golmedia

golmedia

Inlägg: 3

Hej Martina,

Va kul att du vill starta eget!

Skatteverket erbjuder starta eget kurser och individuella nyföretagarcoacher kan du läsa om på http://www.gbgnfc.se/ och www.jobs-society.se/. Jag har ingen egen erfarenhet utav denna typ av "Personlig Rådgivning" men har hört att dom ska vara bra! Förövrigt är det ju kostnadsfritt så det är väl bara att ge dem ett försök.

När du senare behöver ett etableringspaket(Profilering, Hemsida, Visitkort osv.) är det bara att höra av sig för kostnadsfri konsultation, vi finns också i Göteborgsområdet :).

Lycka till!

Mvh Gustaf Nilsson, G&L Media

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2010-01-18, kl 18:26

username

Martina
Gustafsson

Inlägg: 6

Tack för ditt svar!

Vet du möjligvis hur lång deras utbildning är? Arbetsförmedlingen har en utbildning på ca 3-4 månader och det är inte alls aktuellt för mig. Jag har det mesta klart, jag behöver bara lite hjälp och råd med vissa delar.

Mvh Martina

Mvh Martina

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2010-01-18, kl 22:17

username

Henrik
Gerdin

Inlägg: 8

Hejsan Martina!

Science Park i Göteborg tror jag erbjuder fri coaching för dig som vill starta eget. Antar att det endast är ett möte som måste bokas och sen är det bara att köra. Startar själv upp med hjälp av Science Park i Jönköping.

Mvh Henrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat