Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Blogg alt e-butik

Inlägg 1 av 5

2009-09-23, kl 14:26

hellen

hellen

Inlägg: 20

Blogg alt e-butik

Har enskild firma med F-skattsedel och planerar att starta upp min försäljning inom kort. Har kollat på en mängd olika e-butiker, betalningssystem, domänhotell, etc och har kommit fram till att det blir rätt mycket pengar att lägga ut i uppstarten. Tankarna har nu gått åt hållet att starta en blogg istället och i början sälja via den. Då behöver jag inte skaffa mig en massa uppstartskostnader. Nån som vet för- och nackdelar med de olika sätten? Köper folk från en blogg? Upplevs det som mindre seriöst än e-butik?

Helena

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2009-09-24, kl 18:26

Vimea

Vimea

Inlägg: 2

Hej Helena,

Jag har skickat dig ett privat meddelande angående detta.

Kristoffer Eriksson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2009-11-24, kl 18:15

Frezie

Frezie

Inlägg: 24

Hej Helena!

Kom ihåg att oavsett vilken produktion du väljer att ha, så ligger allt i kundens intryck. Fördelen med att ha en webshop är att du kan koppla många olika betalningsfunktioner till den samt att den är baserad på en annan databas.
Det gör att när ditt sortiment växer har du mer struktur och det ser bättre ut.
I korta drag, ska du sälja produkter, skaffa webshop.

Är du i uppstarten och har begränsad budget finns det många alternativ att starta med som inte kostar multum.

www.getstarted.nu
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2010-01-25, kl 13:39

username

Fredrik
Wiklander

Inlägg: 16

Hej Helena!

Jag arbetar för en professionell webbyrå som kan skräddarsy en webshop eller blogg efter just dina behov till ett bra och fast pris, helt utan bindningstider.

Kontakta mig gärna på [email protected] för gratis och personlig rådgivning.

Med vänliga hälsningar
Fredrik Wiklander
Euroway Media Business AB
www.eurowaymedia.com
Tel. 0760-20 60 40
Växel: 08-559 25 177
Fax: 08-551 13 417

www.eurowaymedia.com - din personliga webbyrå - webshop, hemsida, intranet, sökmotoroptimering, logotyp design, community m.m.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2010-04-20, kl 17:29

username

Anton
Wiklund

Inlägg: 5

Hej Helena,

Jag tycker inte du ska hyra någon webbshop, efter bara något år blir de väldigt dyrt. Du kan köpa en livstids license för en komplett webbshop för inte mer än 2000kr.

Sedan kan du ta betalt med ex PayPal. Då betalar du ara en liten avgift för varje genomförd transaktion. Ingen månadskostnad.

Ta gärna en titt på webbshopar vi har gjort: Waytons.com
Bara höra av dig om du skulle ha frågor :)

Anton - art director
www.Waytons.com - E-handel och Webbshop Design

Inläggets betyg
Svara Svara med citat