Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Locka besökare till e-handel

Inlägg 1 av 5

2009-10-06, kl 10:14

username

Dan
Steinmetz

Inlägg: 1

Locka besökare till e-handel

Hej!
Jag tänkte se hur just ni gör för att locka besökare till er e-handel? Vilket är just ert smartaste tips. Använder ni er av Google Adwords, Affiliates eller gerillamarknadsföring? Har ni märkt att något sätt är mer effektivt än något annat?


/Dan
www.stuffyard.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2009-10-07, kl 08:53

Lasse

Lasse

Inlägg: 12

Hej Dan.

mitt tips är följande.
Google Adwords med en rimlig månadskostnad, sedan kan man vara sk oprofilerad på en mängd
prisagenter (oprofilerad = ingen logotyp) för att nämna några: Prisjakt.se, pricerunner.se,
shopmania.se mfl.

ett annat tips är att utnyttja de gratis köp & sälj sajter som finns, och gärna i Danmark
i dagsläget, eftersom kronan är så pass låg som den är.

sedan ett ytterligare tips, installera google analytics, och få tillgång till
fantastisk bra statistik, där du kan mäta volymen trafik och vilken/vilka siter
som genererar bäst avslut mm.

/Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2009-10-12, kl 12:51

JessicaLY

JessicaLY

Inlägg: 37

eller byta länka med dina kompisar och vänner

www.nojdis.se

mvh www.nojdis.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2009-11-24, kl 18:12

Frezie

Frezie

Inlägg: 24

När jag marknadsför med låg budget använder jag mig av registrering till databaset, sökmotorer och inlänkar från populära sidor, men viktigast av allt är att ha en relevant och "levande" sida.
Se till att ha en bra beskrivning och nyckelord som är relevanta till verksamheten och att uppdatera sidan ofta.

Ifall du verkligen vill satsa på att komma ut med din shop rekommenderar jag att du anlitar någon som kan SEO (sökmotoroptimering). Det behöver inte vara dyrt och i långa loppet tjänar du in kostnaden jämfört med att ligga på med Google Adwords.
Hos dom flesta brukar du då få en garanti ang placering på sökmotorer med specifikt sökord.

Säg till om du vill ha mer info.

www.getstarted.nu
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2010-01-25, kl 13:43

username

Fredrik
Wiklander

Inlägg: 16

Hej Dan!

Jag arbetar för en professionell webbyrå som arbetar med sökmotorsoptimering och marknadsföring på internet.

Kontakta mig gärna på [email protected] för gratis och personlig rådgivning.

Med vänliga hälsningar
Fredrik Wiklander
Euroway Media Business AB
www.eurowaymedia.com
Tel. 0760-20 60 40
Växel: 08-559 25 177
Fax: 08-551 13 417

www.eurowaymedia.com - din personliga webbyrå - webshop, hemsida, intranet, sökmotoroptimering, logotyp design, community m.m.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat