Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Feedback på affärsidé

Inlägg 1 av 7

2010-01-23, kl 18:49

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Feedback på affärsidé

Fick lite inspiration i morse och påtade ihop nåt jag kallar affärsplan men det är väl bara en affärsidé då jag inte riktigt har koll på vad som ska ingå i en plan.

Det är bara ett tidigt utkast men ni kan bedöma det som om det vore färdigt. Det handlar om att ta ett intresse och en hobby till en kommersiell verksamhet samtidigt som jag är fast anställd så hela projektet har väldigt låg risk.

So hit me please =)

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2010-01-25, kl 11:57

Illvillja

Illvillja

Inlägg: 55

Jag ger gärna feedback på idéen, men du får nog utveckla det lite mer om jag ska kunna komma med något konstruktivt. Om du inte vill göra det här öppet är du välkommen att skicka ett privat meddelande här om den funktionen fungerar.

Maximerar du intäkterna i ditt företag och din affärsidé? Låt mig och mitt företag hjälpa dig att bättre utnyttja potentialen och hitta nya inkomstvägar och effektivisera dem du redan har!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2010-01-26, kl 21:51

handreasson

handreasson

Inlägg: 10

Hej Karl,
Jag studerar till civilekonom vid Linköpings Universitet. Jag har kunskap hur man utformar affärsplan utifrån affärsidé. Jag ställer gärna upp och kommer med synpunkter i ett finansiellt och ekonomiskt perspektiv.

MBA Entrepreneur & Inspirer
Economics & Management

+46 (0)70 302 25 61
Skype: henric.andreasson
www.henricandreasson.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2010-01-29, kl 20:17

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Tack för erbjudandet!

Jag är som sagt fast anställd och det finns inte så mycket risker ekonomiskt sett då jag i stort sett ska försöka skapa en kommersiell verksamhet av en hobby men det finns säkert fallgropar du kan hjälpa mig att undvika =)

Det lättaste är nog om du ställer frågor kring saker du kan anta att jag har dålig koll på då.

Jag glömde förresten att jag förmodligen kommer att ta in hjälp från kompisar och bekanta genom frilansavtal, vore fint med lite kritisk frågeställning om sådant.

Har varit i kontakt med socialkontoret på en kommun där en av de jag vill blanda in får bidrag från men de har garantanterat att ett frilanskontrakt inte kan anses som nog säker inkomst för att han ska mista socialbidrag.

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2010-01-29, kl 20:43

username

Angela
Hellmans

Inlägg: 7

Jag sställer också gärna upp med lite feedback om du kan berätta mer vad idén går ut på.

Intressant om man vill arbeta hemifrån http://www.jlprofit.se/17minuter/[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2010-01-29, kl 20:50

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Förlåt allihop, hade tydligen inte lyckats bifoga länken till dokumentet jag jobbat på! ^^

https://docs.google.com/Doc?docid=0ATlXrNZRsUnSZGdubXJxcTVfNDA1NnZmdDdjbQ&hl=sv

Det ska gå att läsa för alla, nu kanske det blir lite lättare för er? ;)

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2010-02-11, kl 21:07

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Vet att det är lite ofint i forumsammanhang att spamma upp det man tycker är intressant till senaste-listorna men eftersom att jag inte fått några kommentarer alls på min affärsidé efter att jag faktiskt upptäckt att ni inte kunde se den tänkte jag att det kunde vara ok ;)

https://docs.google.com/Doc?docid=0ATlXrNZRsUnSZGdubXJxcTVfNDA1NnZmdDdjbQ&hl=sv

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat