Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Söker kompetens att skapa en ny programvara

Inlägg 1 av 4

2010-01-14, kl 16:20

username

Robert
Lee

Inlägg: 2

Söker kompetens att skapa en ny programvara

Min affärsidé, i stort, är en sammanslagning och utveckling utifrån tre processer – data/information, utvärdering och delgivning.

Jag har mångårig erfarenhet, metodtänkt och processen med produkt klar för mig, samt efterfrågan av en utveckling. Dock är jag i behov att utveckla en mjukvara.

Egentligen ingen avancerat program. Det unika i mjukvaran vore inte delprocesserna i sig, utan själva förenklandet i användandet av dem samt det slagkraftiga och visualiserade budskapet produkten har till följd.

Var kan jag som normal inkomsttagare vända mig för att införskaffa sådan tjänst eller kompetens? Vissa IT-företag/konsulter jag varit i kontakt med är alldeles för dyra samt vänder sig främst till redan etablerade företag, programmerare på heltid.

Det måste finnas fler som mig ute i Sverige som är användare av olika verktyg, metoder och plattformar och som ser en bättre och mer kompetent produkt, men som inte har färdigheterna att på egen hand framställa densamma.

[email protected]

Robert

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2010-01-15, kl 07:26

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Jag har sökt mig lite åt Ukraina när jag ställts inför samma dilemma som dig. Där skulle jag säga att utvecklarna är prisvärda och duktiga, däremot kan det vara svårt att välja rätt då det samtidigt finns mycket skit. Men det kan det lika gärna göra i Sverige så det svenska är ju ingen garanti i sig, men det är lättare att skälla på någon som det inte kostar 5000:- att resa till.

Men i ukraina har jag prisuppgifter på mellan 90-240 kronor i timmen beroende på nivån hos utvecklaren. Vill du under det så är det nog bara att lära sig programmera själv.

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2010-01-15, kl 10:26

username

Robert
Lee

Inlägg: 2

Tack Per,

Jag har funderat lite på att titta åt öst. Vet bara inte hur man går tillväga inledningsvis och en nära dialog med utvecklaren är trots allt att föredra för en stofil som mig ;)

Kommer att forska vidare i ämnet.

R

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2010-01-26, kl 21:53

handreasson

handreasson

Inlägg: 10

Hej,
Ett kort inlägg: Studenter vid olika högskolor/Universitet.

MBA Entrepreneur & Inspirer
Economics & Management

+46 (0)70 302 25 61
Skype: henric.andreasson
www.henricandreasson.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat