Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Kan man få jobb på rätt inställning?

Inlägg 1 av 4

2004-11-16, kl 22:54

username

Per
Eliasson

Inlägg: 4

Kan man få jobb på rätt inställning?

Hej,
Är en mycket beslutsam person som är smart och lättlärd. Förändringbenägen och älskar tuffa utmaningar. Är uppväxt med inställningen att arbete går före allt.
Bor idag hos min fader och är singel.
Jag gick ett år teknisk naturvetenskap för att därefter avbryta studierna och började att jobba i en stor livsmedelsbutik. Blev avdelningsansvarig i en avdelning med totalansvar över ekonomi och personal när jag var 17. Är idag 21 och är försäljningschef över en del av butiken som omsätter 100 miljoner. Sitter med i ledningen för butiken som omsätter över 300 milj. och har även uppdrag centralt inom ICA. Är både teoretiker men också mycket praktiskt lagd. Jag har mycket goda referenser men kan inte berätta vilka det är då min arbetsgivare inte vet att jag söker mig om efter annat.
Är intresserad av ett chefs jobb där jag kan relatera lönen till hur bra jobb jag gör.
Är också mycket intresserad av att starta ett företag med någon annan. Jag är motorn men behöver ett tändstift då jag inte har full kunskap för att driva ett företag själv.
Jag har gått en ekonomisk utbildning inom ICA men har inga andra utbildningar i bagaget. Jag tror att det är vitigare med rätt inställning än rätt utbildning. Jag har rätt inställning.
Om du har en tuff utmaning för mig så hör av dig. Jag lovar att inte göra dig besviken!
Är öppen för alla förslag.
Mvh Per Eliasson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2004-11-16, kl 23:03

username

Per
Eliasson

Inlägg: 4

Hade du kunnat tänka dig att anställa en person som mig även om jag inte hade riktigt de kunskaperna som krävdes? Eller måste man ha på papper nerskrivet i form av betyg att man är duktig på de saker man skall vara kunnig inom för att få jobbet?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2004-11-17, kl 02:42

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Innan du startar det där företaget du drömmer om så är det en hel del som kan vara bra att veta innan, och med den kunskap du säger dig ha kan det vara bra med resten.
Den kunskapen har jag. Är du intresserad kan du höra av dig till [email protected]

Lars
Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2004-12-28, kl 23:15

rosenberg

rosenberg

Inlägg: 11

Hej! Jag kan företag! Jag har startat två och äger tre stycken. Jag kan starta företaget och driva det med allt pappersarbete och det tråkiga, så kan du driva det. Hör av dig så kan vi se om vi kan sammarbeta.

Tobias
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat