Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Om man betalt för en tjänst som inte är utförd

Inlägg 1 av 1

2010-03-29, kl 19:19

zenith

zenith

Inlägg: 5

Om man betalt för en tjänst som inte är utförd

Jag var och träffade en redovisningskonsult tidigare i år för att få hjälp med min bokföring. Jag tyckte han verkade ok, så jag gav honom mina kvitton och vi talade om villkoren för hans tjänster. Vi hade inget tydligt avtal.

Efter det bestämde jag mig för att göra bokföringen själv, och meddelande honom det. Han ville dock fortfarande ha betalt för två månaders bokföring, d.v.s. de två månader som kvittona tillhörde. Han skickade tillbaks dem till mig som numrerade verifikationer.

Det var fyra kvitton som han tog 600kr exkl. moms för. Jag tyckte att det var dyrt. Jag har betalat fakturan redan. Nu, några veckor senare, ber jag honom om rapporterna. Jag hade tänkt att det skulle vara bra för mig att se hur han gjort bokföringen. Han påstår dock att jag inte var intresserad av rapporterna och att han tagit bort mig ifrån sitt system.

Jag misstänker att han tagit betalt utan att egentligen gjort någonting. Jag tycker inte att det verkar seriöst, och vill inte bidra till sådan verksamhet. Hur rekommenderar ni att man ska gå vidare med det här?

Svara Svara med citat