Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Är mitt reklamblad lockande nog?

Inlägg 1 av 8

2010-04-02, kl 14:52

username

Samuel
Ågren

Inlägg: 7

Är mitt reklamblad lockande nog?

Hej,

Jag har under morgondagen tänkt att dela ut reklamblad för mitt bokcommunity. Skulle vara oerhört tacksam om ni kunde ge mig lite feedback på mitt skapande. Det är framför allt tre frågor jag vill ha besvarade:

1. Skulle du besöka hemsidan om du fick hem detta reklamblad?
2. Hur ser det ut layoutmässigt, är det något jag skulle behöva ändra?
3. Ser ett reklamblad som är utskrivet på ett vanligt A4-papper, (ej fotopapper) oseriöst ut?

http://www.ladda-upp.com/bilder/32757/bokbyte-reklamblad

Ågren

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2010-04-05, kl 14:28

Johansöderblom

Johansöderblom

Inlägg: 31

Hej Samuel!

1. Jag skulle troligen inte gå till din sida, men jag har heller inget intresse av att byta böcker.

2 och 3. Jag vet inte riktigt vad du vill ha fram med layouten, men tänkte att du valt ett typsnitt som en gammal skrivmaskin. Kör på den stilen helt ut kanske? Ta bort onödiga övertoningar och gör det helt rakt med vit bakgrund.

Jag skulle kört fullt ut på att se "billig" ut när det ändå är de resurserna vi pratar om. Jag skulle haft vit bakgrund, slängt bort alla fadeningar och vector figurer och få det att se fotokopierat ut. Oldschool är the shit när man har så begränsade resurser. Jag tror inte man ska försöka få något billigt att se "dyrt" ut, du blir det lätt bara skit istället.

Hoppas det var till någon hjälp!

mvh Johan

www.johansoderblom.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2010-04-05, kl 21:42

username

Karin
Ohlsson

Inlägg: 1

Hej Samuel.

Johan kommer med relevant kritik här ovan.
Det du främst bör tänka på är vad som är VIKTIGAST med ditt reklamblad.
Är det hemsideadressen? Är det alla olika sorters litteratur?

Behåll det fina trädet men se till att det viktigaste framgår, STORT. Tyvärr orkar folk inte läsa reklamblad speciellt noga, och de har tröttnat redan innan de kommer fram till botten av bladet där det står "Byt bort en bok och få en ny läsupplevelse". Skriv det ovanför trädet ist.

Ha det fint!

www.bahkadisch.se
www.kakansfoton.blogg.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2010-04-05, kl 21:44

username

Philip
Dyplin

Inlägg: 14

Hej!

Det jag saknar är information om hur det går till praktiskt. En ren hemsidelänk utskriven gör inte mig tillräckligt intresserad för att klicka mig in på hemsidan.
Jag tycker du ska illustrera med text och bilder hur det går till i olika steg när man byter böcker via din hemsida. Använd dig t ex av ikonerna och texten som du har som header på sidan nu!

På fråga 3 så beror det givetvis på vad du har för skrivare. Men många gånger blir det faktiskt billigare att beställa flyers från ett tryckeri. Om du vill komma undan billigt så kolla hos olika tryckerier på nätet.

Womba Reklambyrå - Vi hjälper dig med Hemsida, Grafisk design och Trycksaker!

http://www.womba.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2010-04-05, kl 23:55

username

Andreas
Emanuelsson

Inlägg: 2

Hej Samuel!

Det är svårt att göra någon bedömning utan att veta till vem ditt reklamblad riktar sig, dvs. din målgrupp.

Men här nedan försöker jag besvara dina frågor.

1. Nej, jag skulle inte besöka hemsidan.
2. Bilden är för harmonisk. Ett dött träd, det mesta är färgat blått (blått = lugnande), det finns ingen spänning, ingenting triggande och ingenting som intresserar mottagaren. Dock följer inte marken som trädet står på en exakt geometrisk linje (cirkulär i detta fallet), jag vet inte ifall det är medvetet eller inte, men det är faktiskt bra, men jag önskar att det vore mer exponerat. Det är det som jag ser, men det kan vara en bransch-skada.

3. Ja! Det ser oseriöst och oprofessionellt ut. Det kan ju absolut vara någonting positivt i vissa lägen, men i detta fallet tycker jag att du borde (precis som tidigare svaranden i tråden skrivit) ta kontakt med tryckerier, och försöka få fram ett så bra papper och pris som möjligt.

Förlåt ifall jag är väldigt kritiserande, menar ingenting personligt!

Ifall du vill så kan du fråga någonting mer, det är bara att Pma!

// Andreas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2010-04-19, kl 10:03

username

Rasmus
Orsén

Inlägg: 61

Håller nog med många tidigare kritiker. Gör det enklare och framför allt ljusare. Det blir nästan deprimerande med så mörka toner och man jagar snarare bort folk. Om du vill kan mitt företag hjälpa dig utforma detta professionellt och samtidigt få din business i toppform. Skicka bara ett privat meddelande via min profil.

mvh

Rasmus Orsén, Export Manager
Swedish Export Service

Rasmus Orsén, Export Manager
Swedish Export Service
Telefon: 018-4106967 / 0762833476
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2010-04-19, kl 14:58

Johansöderblom

Johansöderblom

Inlägg: 31

www.johansoderblom.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2010-05-23, kl 18:42

SPINMedia

SPINMedia

Inlägg: 18

Hej Johan,

Reklamblad är bra för att locka men du har som mål att man ska bli intresserad så man ska gå in på din hemsida. Det många missar är att man följer med besökaren efter dem har kommit in på hemsidan.

Skulle vilja visa dig min hemsida. www.spinmedia.se

Skriv in http://bokbyte.nu/ i test boxen och se hur dagen teknik kan hjälpa dig att göra besökare till kunder! Guida dina besökare till val

SpinMedia

LiveAgent ditt mest effektiva konverteringsverktyg för att göra besökare till kunder!

Kom igång direkt!
Testa gratis 14 dagar. www.liveagent.se

Konverteringsbyrån SpinMedia
www.liveagent.se
www.spinmedia.se
www.iperson.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat