Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Hur mycket kan man ta betalt?

Inlägg 1 av 6

2010-04-23, kl 11:22

Mickeg

Mickeg

Inlägg: 49

Hur mycket kan man ta betalt?

Hej!
Jag driver en sportsite som ligger runt 400 unika besökare omdagen samt runt 2000 sidvisningar / dag. Min fråga är nu hur mycket man kan ta för en månadsannons som skall ligga på sidan.

Jag hade tänkt mig runt 2000 - 3000 månad?

Har ni andra förslag?
Ligger jag bra i pris?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2010-04-23, kl 17:53

username

Philip
Dyplin

Inlägg: 14

Priset beror på var annonsen är placerad, storlek på den osv, ge oss lite mer kött på benen och länka gärna din site så ska jag ge dig ett svar :)

Womba Reklambyrå - Vi hjälper dig med Hemsida, Grafisk design och Trycksaker!

http://www.womba.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2010-04-25, kl 11:59

Mickeg

Mickeg

Inlägg: 49

www.kaksport.se är adressen till hemsidan.
Går att placera annonser lite var man vill:)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2010-04-25, kl 13:28

dvwallin

dvwallin

Inlägg: 6

Jag skulle rekommendera, för en sida som ännu ej har något väldigt stort varumärkesvärde, att ta någonstans mellan 40-70 öre per unik besökare. Om du t.ex lägger dig på 40 öre per unik besökare (alltså unika på din sida) så blir det ca 4800SEK (exkl. moms) per månad för annonsering hos dig.

Sen får du se lite på hur din frekvens på vidarebefodrad trafik ser ut också. Om det är så att du skickar vidare så mycket som 40% av dina besökare till annonsörens sajt så är annonsen givetvis värd mer än om du skickar vidare 7% eller 2%.

Sammanfattningsvis så är det väldigt svårt att sätta ett bra pris på annonsering eftersom det finns många faktorer att ta hänsyn till när man ska värdera platsen för sin kund.

Men som sagt, tips är att börja med att värdera varje (på din sida) unika besökare till ungefär 40-70 öre.

www.ngweb.se - Next Generation Web - En Webbyrå i Stockholm

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2010-04-25, kl 13:31

Mickeg

Mickeg

Inlägg: 49

Det låter inte som en dum ide.
Finns det också företag som sysslar med detta?
Som ringer in annonser för säg 50% av den totala summan?
För har inte riktigt tid att sitta och ringa in annonser till hemsidan i dagsläget.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2010-04-25, kl 13:39

dvwallin

dvwallin

Inlägg: 6

Dels finns det TM (telemarketing-bolag) som säkert skulle kunna tänka sig att sälja på ren provision (detta är vanligare i nystartade TM-bolag). Vi kan även tänka oss någon form av sammarbete om du är intresserad av det. Är du nyfiken på det så finns jag på [email protected]

www.ngweb.se - Next Generation Web - En Webbyrå i Stockholm

Inläggets betyg
Svara Svara med citat