Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

vilket bokföringsprogram använder du/ni?

Inlägg 1 av 10

2010-05-03, kl 20:03

cobbe

cobbe

Inlägg: 15

vilket bokföringsprogram använder du/ni?

Jag undrar vad ni använder för bokföringsprogram? Skriva gärna vad som är bra och dåligt med programmet också.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2010-05-07, kl 20:17

MikeT

MikeT

Inlägg: 11

Hej
Jag använder Visma enskild firma. Med det slipper jag att hålla reda på kontoplaner och debit/kredit. Jag förlorar säkert möjligheter att ha många konton att sprida kostnader på, men intäckterna är inte så höga så det spelar ingen roll. Går i planerna att uppgradera till AB och ser nu att Visma har stäppt ett motsvarande program för AB, har inte kört det ännu men skall inom kort.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2010-05-09, kl 23:14

username

Lars
Kuusiniemi

Inlägg: 43

Hej!
Jag använder VISMA SPCS 1000 då jag har ett speciellt uppdrag där jag behöver göra mer avancerade saker. För vanliga mindre företag räcker i allmänhet de andra billigare versionerna av VISMA SPCS-programmen. Jag har tidigare kört 500, många kör ex.vis 200. Kontakta mig gärna om du är intresserad då jag också förmedlar försäljning av VISMA SPCS-program åt dem.

mvh
Lasse Kuusiniemi
www.ekonomikonsulten.net

LK

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2010-05-11, kl 14:44

NordicPenImports

NordicPenImports

Inlägg: 24

eFRedo, kanonprogram i sin enkelhet. Smidiga uppdateringar och snabb support. Passar jättebra till EF vet inte hur det blir till ett AB men det ger sig i höst då jag kommer att ombilda.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2010-05-14, kl 11:31

username

Henrik
Bilevits

Inlägg: 2

Jag använda e-conomic det är lätt att använda och så är det webbaseret.

www.start-base.se är der flera bokföringsprogram man kan välja.

mvh/Henrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2010-05-18, kl 10:50

username

Björn
Larsen

Inlägg: 6

har använt spcs, visma och några gratisprogram. Använder numera en hyrd arbetsgivare som sköter allt det där tråkiga med debit och kredit åt mig.
Har lagt lite tips på gratis bokföringsprogram här
http://www.drivrutiner.net/program/kontor/bokforing.php

http://www.drivrutiner.net

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2010-05-29, kl 23:10

username

Carl
Palsson

Inlägg: 1

Gå till denna sida för att hitt rätt bokföringsprogram och att få hjälp med din bokföring ;)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2010-06-02, kl 14:43

username

Jonas
Ekman

Inlägg: 3

brukade använda visma spcs jag också men nu har jag anlitat en redovisningsbyrå...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2010-06-03, kl 21:28

csu40

csu40

Inlägg: 1

Använder ett bokföringsprogram som heter Unibas och säljs av Unicell. Man kan ladda ner det och testa gratis. Det är väldigt enklet att använda om man är ovan att bokföra.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2010-06-19, kl 19:59

username

Fabian
Zetterberg

Inlägg: 1

Använder iOrdning. Helnöjd!!! Det är dock Mac-baserat men jag kan varmt rekommendera det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat