Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Varför är folk så rädda för relationsbaserad försäljning???

Inlägg 1 av 16

2004-11-18, kl 00:18

username

Minna
Andersson

Inlägg: 14

Varför är folk så rädda för relationsbaserad försäljning???

Det är ju den försäljningsmetod som växer snabbast just nu och som är den effektivaste för företag och som skapar flest miljonärer och som gör att man kan tjäna pengar utan att riskera allt och som gör att man kan jobba lite och tjäna mycket, ÄNDÅ fortsätter folk och vara skeptiska och jämföra det med pyramidspel, oavsett hur seriöst företaget är, folk är bara sååå korkade. I USA utbildar man sig i MLM, när ska svenskarna vakna??? JO när ALLA andra gör det, för inte många vågar göra det som inte hela den gråa massan gör (trygghetsträsket kallar jag det, jobba åt chefens dröm och inte din egen och inte ha en chans o bli ekonomiskt oberoende, blä!). Är det nån här inne som förstår? Hade varit kul och utbyta lite tanakar om detta. Jag jobbar med ett helt unikt MLM företag som de flesta kommer att höra talas om om några år. DU kanske vågar vara göra det alla inte gör?? Det finns gott om plats på toppen, endast 5% världens befolkning är framgångsrika, jag ska dit! Säg vad du tycker!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 16

2004-11-18, kl 14:01

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 16

Jag tycker du själv ska istället ställa dig följande frågor:

- Varför är det så att alla MLM:are jobbar med "helt unika företag" och att företagen säljer "helt unika produkter eller tjänster"?

- Och varför hoppar 87% av alla MLM:are av det "unika världskoncept" dom bara ett år tidigare gick med i?

- Om man har kraften att springa runt och hela tiden sälja, varför då inte dra igång något eget där man tjänar allt själv och där man äger allt själv? Precis som IKEA-grundaren Kamprad. Han om någon här i Sverige är ju ekonomiskt oberoende.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 16

2004-11-19, kl 11:22

username

Anne-Louise
Eklund

Inlägg: 16

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det är ju den försäljningsmetod som växer snabbast just nu och som är den effektivaste för företag och som skapar flest miljonärer och som gör att man kan tjäna pengar utan att riskera allt och som gör att man kan jobba lite och tjäna mycket, ÄNDÅ fortsätter folk och vara skeptiska och jämföra det med pyramidspel, oavsett hur seriöst företaget är, folk är bara sååå korkade. I USA utbildar man sig i MLM, när ska svenskarna vakna??? JO när ALLA andra gör det, för inte många vågar göra det som inte hela den gråa massan gör (trygghetsträsket kallar jag det, jobba åt chefens dröm och inte din egen och inte ha en chans o bli ekonomiskt oberoende, blä!). Är det nån här inne som förstår? Hade varit kul och utbyta lite tanakar om detta. Jag jobbar med ett helt unikt MLM företag som de flesta kommer att höra talas om om några år. DU kanske vågar vara göra det alla inte gör?? Det finns gott om plats på toppen, endast 5% världens befolkning är framgångsrika, jag ska dit! Säg vad du tycker!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 16

2004-11-19, kl 11:29

username

Anne-Louise
Eklund

Inlägg: 16

Hej
Jag håller helt med dig. Varför är svenskarna så rädda för det nya som MLM. MLM är en slags privat franschising där alla har möjlighet att bygga sig ett fint företag utan att det kostar miljoner. Runt om i världen fungerar det alldeles utmärkt och jag är säker på att det kommer att göra det här i Sverige också om några år. Den största rädslan omrkring MLM är i regel
okunskap. Man tittar på några dåliga företag som finns med på TV och drar en snabb slutsats. För säkerhets skull. Det är Sverige och svenskarna. Det var exaxt likadant när Franschising kom till Sverige. Så gno på så länge du jobbar med ett ärligt företag. Produkterna är verkligen unika i MLM företag och det beror på att
man inte lägger ner alla sina pengar på tex TV-reklam utan alla säljare gör personlig reklam. Finns mycket mer att säga om detta. Mitt råd till er som är intresserade kolla noga vad det är för företag som är i grunden. Välj ett företag som funnits många år och som säljer riktiga produkter inte bara drömmar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 16

2004-11-24, kl 11:16

username

Minna
Andersson

Inlägg: 14

Härligt och höra att det finns vettiga människor därute! Inte nog med att man kan tjäna väldigt mycket pengar man utvecklas enormt som person och man får massor med nya positiva vänner som vill något mer med sina liv. Jag är så glad att jag hittat denna branch.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 16

2004-12-19, kl 13:17

jerrysalo

jerrysalo

Inlägg: 16

Det e ju bra om ni tjänar pengar, för ca 99% av er blir bara utnyttjade. Så då e det ju kul att ni tycker så bra om just erat "företag" och om ni säger samma sak om ett år. För det e inte många företag i den branschen som e seriösa. Hela iden bygger ju på att ta av dom långt ner och de till toppen, på minner mycket om SOPRANOS mentaliteten.. Och jag undra hur mycket ni tjänar igentligen och vad ni blivit inlärda att tro att ni kommer tjäna... Vad har ni för produkt??
Sen finns det kanske några seriösa som Tupperw. som säljer plastburkar för endast 300kr/st som man får för 50kr i andra affärer.. Men som sagt jag tar av hatten om ni e lyckliga och tjänar pengar, för visst pengar e inte allt. Men jag har redan gott om vänner så jag behöver inte köpa in dom... Men dete ett intressant ämne och kommer nog växa, och vi får hoppas det blir seriösare...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 16

2004-12-27, kl 10:34

username

Minna
Andersson

Inlägg: 14

Vår produkt är inom spelbranchen och företaget ska börsnoteras på Londonbörsen och det är inte möjligt om det inte är seriöst. Det är gratis att vara med, hur blir man utnyttjad då????
Idén har du fått om bakfoten som så många andra, det handlar om marknadsföring, alla företag måste betala för att marknadsföra sina produkter, mlm företag betalar personer som vill berätta om deras produkter, konstigare än så är det inte. Dessutom marknadsför vi gratis hela tiden, tex berättar vi om restauranger, filmer, böcker osv Får du betalt av SF då eller av restaurangen? MLM är otroligt smart Maila mig om du tycker vårt företag verkar intressant [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 16

2005-02-22, kl 13:18

username

Christine
Danielsson

Inlägg: 47

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag vill gärna ha förslag på seriösa MLMföretag och hur jag kontaktar dom, som jag kan kolla upp för egen räkning, alla branscher är intressanta. Jag är intresserad av. Svara gärna här på denna sida.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 16

2005-02-22, kl 13:24

username

Christine
Danielsson

Inlägg: 47

Jag har nyss kommit i kontakt med det här forumet så därför svarar jag lite sent på inlägget.Men jag kan ge dig ett bra förslag.Gå in på den här länken, hör sedan av dig till oss vad du tycker.www.matrix-worldwide.net/members/122501 MVH Christine

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 16

2005-03-10, kl 13:52

username

Anders
Haglundh

Inlägg: 14

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag vill gärna ha förslag på seriösa MLMföretag och hur jag kontaktar dom, som jag kan kolla upp för egen räkning, alla branscher är intressanta. Jag är intresserad av. Svara gärna här på denna sida.


Hör av dig så ska du få ett förslag på ett seiöst MLM företag
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2