Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Varför är folk så rädda för relationsbaserad försäljning???

Inlägg 11 av 16

2005-04-03, kl 15:36

username

Gunnar
Nilsson

Inlägg: 13

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag vill gärna ha förslag på seriösa MLMföretag och hur jag kontaktar dom, som jag kan kolla upp för egen räkning, alla branscher är intressanta. Jag är intresserad av. Svara gärna här på denna sida.

Hej, arbetar med ett stort multinationellt, seriöst, företag. Är du intresserad hör gärna av dig till. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 16

2005-04-04, kl 20:40

username

Fredrik
Lyhagen

Inlägg: 1

Tre tips till er som vill starta med MLM:
1, Sov på saken - i ett par nätter, medan du nogrannt går igenom steg 2 och 3 nedan. Ju mer den som försöker värva dig "tjatar", desto längre ska du fundera, för desto mer viktigt verkar det vara att värva nya medlemmar för att tjäna pengar.
2, Researcha företaget och konceptet väl. Sök på Internet efter företagsnamnet + scam. Alltför många träffar bör få dig att fundera.
3, Plocka fram ditt kalkylblad och räkna på det. Hur mycket försäljning / antal kunder / antal led i din hierarki / etc måste du ha för att tjäna X kr i månden? Går det att tjäna pengar utan att värva nya medlemmar och bara vara säljrepresentant? (om inte, stor pyramidspelsvarning). Endast 2% av all som blir rekryterade till ett MLM satsar seriöst. Hur många personer måste du rekrytera om du bara kan räkna med att 2% bidrar till din inkomst i hierarkin? Räkna på marknadsandel. Du hittar säkerligen info på nätet om total försäljning per region för det MLM företaget erbjuder. Hur stor omsättning har du på respektive nivå i hierarkin och vilken marknadsandel representerar det? Är det realistiskt? Slutligen, är arbetsinsatsen för att uppnå dina mål realistisk?

Om allt fortfarande ser rosenrött ut - lycka till!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 16

2005-05-15, kl 19:33

username

Daniel
Söderström

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag vill gärna ha förslag på seriösa MLMföretag och hur jag kontaktar dom, som jag kan kolla upp för egen räkning, alla branscher är intressanta. Jag är intresserad av. Svara gärna här på denna sida.






Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 16

2005-05-24, kl 09:22

username

Jan-Erik
Eriksson

Inlägg: 11

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag vill gärna ha förslag på seriösa MLMföretag och hur jag kontaktar dom, som jag kan kolla upp för egen räkning, alla branscher är intressanta. Jag är intresserad av. Svara gärna här på denna sida.

Hej jag jobbar med ett företag som har bl a guld reseboende o telefoni så om du vill veta mer så maila till mig på [email protected] MVH Jan-Erik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 16

2005-05-24, kl 16:57

username

Kristina
Nilsson

Inlägg: 5

Hej. Jobbar med ett bra o seriöst företag ,maila mig så får du veta mer: [email protected] MVH Kristina

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 16

2005-08-29, kl 00:49

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag vill gärna ha förslag på seriösa MLMföretag och hur jag kontaktar dom, som jag kan kolla upp för egen räkning, alla branscher är intressanta. Jag är intresserad av. Svara gärna här på denna sida.



Listan kan va lång ....

Wiener Städtische .... Austria (kapitalförsäkring, 150 år gammla)
Grewe ... Austria ... (kapitalförsäkring, 150 år gammla)
Herbalife ... USA (hälsoprodukter)
Glocalnet ... Sverige (telefoni)
ACE .. (försäkring)
... mm

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2