Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Starta inte enskild firma

Inlägg 1 av 6

2004-11-18, kl 13:51

username

Niklas
Björnestål

Inlägg: 50

Starta inte enskild firma

Ska man arbeta med datorer/IT är det väldigt dumt att ha egen firma har jag märkt. Enligt RSV godkänner de aldrig avdrag för inköp av tex. datorer eller kostnader för internetuppkoppling, även ifall man kan visa att dessa kostnader är nödvändiga för firman :(.
Ända sättet att få göra avdrag verkar vara att starta aktiebolag... måste bara få ihop 100tkr.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2004-11-18, kl 22:32

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag har sagt det förrut. ÖVERKLAGA, ÖVERKLAGA OCH ÅTER ÖVERKLAGA. Har du vettigt skäl ska du inte behöva starta ett AB för den sakens skull. Ibland om myndigheterna blir för svåra kan man göra som storindstrin. flytta verksamheten utomlands.
Lars
Abi Design
Start av företag och ekonoistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2004-12-02, kl 23:28

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Tag kontakt med mig så kanske jag kan hjälpa dig. [email protected]
Lars
Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2004-12-08, kl 11:44

username

Bjrn
Lrsn

Inlägg: 4

Har också märkt att man inte ger lov till avdrag för datorer men upptäckte att de inte kollar lika bra om du drar av för datordelar så mitt tips är att du byter en del i taget av datorn(datorerna). Exempelvis moderkort, cpu, ramminne, hårddiskar o.s.v.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-01-04, kl 20:52

username

Jonte
Krig

Inlägg: 59

Jag får och drar av internet uppkoppling - inköp av data produkter mm. ÖVERKLAGA och byt revisor

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-03-31, kl 23:46

username

Johan
Lindstedt

Inlägg: 13

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag får och drar av internet uppkoppling - inköp av data produkter mm. ÖVERKLAGA och byt revisor



Håller med föregående talare. Det ska inte vara några problem att dra av såväl utrustning, internet, telefon osv om man påvisligen nyttjar det i företaget.

Överklaga och byt revisor som sagt.

/ johan
www.starweb.se -- hyr e-butik och e-handelslösningar

Mvh
Johan på Starweb.se - Ehandelslösningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat