Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Köpa på ebay, sälja i egen webbutik

Inlägg 1 av 3

2009-06-11, kl 10:57

username

Rasmus
Brandberg

Inlägg: 3

Köpa på ebay, sälja i egen webbutik

Hejsan!Jag driver idag en liten webbyrå - en enskild firma. Jag tänkte köpa in handgjorda prylar från Ebay och sälja i en webbutik. Vad ska jag tänka på? Hur bokför jag inköpen från ebay? Paypal är betalningssättet som används. Kan jag bokföra i min firma trots att det inte är samma nische eller går det eftersom det är en webbutik? Eller kan jag ta allt som en hobbyverksamhet?Som ni ser är frågorna många och hjälp behövs.Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2009-06-11, kl 14:00

Imre Randin

Imre Randin

Inlägg: 14

Hej Rasmus!Varför skall du ha en web-butik?Sälj på eBay också.Det går alleles utmärkt att köpa in på eBay, Tradera och t.ex. QXLoch sälja om sakerna på samma sajter.Det gör jag ofta.-Det är inte så - om du trodde det- att de prylar som du köper på eBay-också ses av de presumtiva kunder som du skulle kunna sälja till- på samma eBay.Det finns rentav särskilda program som letar upp köp-bara sakersomdu lät kan sälja igenImre

Imre/Redaktuellt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2009-06-11, kl 14:09

username

Rasmus
Brandberg

Inlägg: 3

Det handlar inte om att göra en vinst på detta utan mer som en hobby eftersom jag är intresserad av produkten jag tänkt sälja. Jag vill även lära mig något av detta, att driva en webbutik för att kanske ändra nische i framtiden och satsa på det. Nu vill jag bygga en erfarenhet och se om jag kan sälja på nätet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat