Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Webb & E-handel

Hur börjar man web shop? Vilka steg..?

Inlägg 11 av 12

2010-06-29, kl 22:04

No Image

Borttagen Medlem

Inlägg: 0

Hej Kajsa!
Skoj att du går i tankarna att starta en e-butik :)
Ett tips är att läsa igenom den artikel som publicerades här på startaeget.se för ca. två veckor sedan. Den handlar just om det- att starta en e-butik. Jag hoppas att du finner vad du söker.

Må väl //
Maria Lund

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 12

2010-06-30, kl 00:51

username

Anton
Wiklund

Inlägg: 5

Tja Kajsa,

Cubecart 3 är gratis som sagt. (Jobbar inte för Cubecart men vi använder de själva och jag tycker om det, så jag förespråker de gärna :)

1. kan man göra en stilren hemsida med webshop typ evfa attling med dessa program? (många webshoppar ser så plottriga ut och har en massa loggor på sidan. )
- Ja hela webshopen går att designa och koda om, till i princip vilken look som helst.

2. kan denna butiksplugin hantera flera språk?
3. kan den hantera flera valutor?
- Ja Cubecart 3 har 14 olika språk och alla vanliga valutor. Du kan även lägga till egna.

4. kan den kopplas till affärssystem? (mindre viktigt än så länge då jag inte har ngt sådant)
- Beror på vilket affärssystem du har i åtanke. Om du tänker på betalnings möjligheter finns en rad olika. Föreslår du börjar med paypal som inte tar någon månadsavgift eftersom du inte har pengar.

5. kan den ses av alla datorer även den som inte kan läsa java?
- Ja om du inte gör en design som kräver java.

6. är den uppbyggd med ”frames”? Jag vet inte vad detta är för ngt men lästa någonstans att det var dåligt ur sökmotoroptimeringssynpunkt av någon anledning jag inte minns.
- Nej, finns även många bra SEO moddar, kom ihåg att ge bra beskrivningar till dina produkter!

7. vad är det för skillnad på wordpress, oscommerce och cubecart 3 ur användarsynpunkt
- Snabbt svar. wordpress är en blog inte en webshop. oscommerce och cubecart är gjorde endast i ett syfte. Sälja på webben. Installera dem och prova så märker du rätt snabbt vad som passar dig. (Cubecart 3 kan du installera direkt från din "cpanel" på din webhost automatiskt).

Anton - art director
www.Waytons.com - E-handel och Webbshop Design

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 2 av 2

1 2