Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Personliga muggar

Inlägg 1 av 5

2010-06-30, kl 22:56

username

Nils
Nilsson

Inlägg: 3

Personliga muggar

Jag har olika affärsideer varav en är att ha en hemsida där man kan skapa (lägga till bilder, texter osv) kaffe mugg. Det är ju på många ställen svårt att hålla reda på vems kopp som är vems..

Tror ni detta skulle fungera? Jag har sett liknande hemsidor där detta sker.

Detta kommer dock bara vara en extra inkomst vid sidan av mitt vanliga jobb.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2010-07-01, kl 00:44

kimpa

kimpa

Inlägg: 1

Jag tror absolut på din idé. Ska du trycka på muggarna själv eller ta hjälp av någon annan så se bara till att du kan leverera i bra tid.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2010-07-01, kl 10:54

username

Nils
Nilsson

Inlägg: 3

Tack för ditt svar Mattias.
Jag funderar på att trycka själv, utrustningen för att trycka själv kostar runt 10,000 kronor och efter det kostar det ca. 10 kr per mugg att tillverka (inklusive allt material).

De sidor jag har kollat på säljer muggarna för 100 kronor styck vilket är rätt mycket! Borde finnas marginal för att göra det billigare?

Särskilt på företags sidan där man kan trycka upp en exempel mugg och visa och sen kan de beställa t.ex. 100 muggar till sitt företag med sitt eget tryck.

Fördelen med en sådan här business är att man kan lätt sälja till sina närmaste och deras företag och sedan sprida det vidare.. Plus ha en hemsida där folk kan designa sin egen mugg och sedan få den hemskickad.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2010-07-01, kl 20:54

fernstrom

fernstrom

Inlägg: 28

Hej Nils. Sugen på en partner ? Hör av dig på PM isåfall.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2010-10-18, kl 17:19

Robban911

Robban911

Inlägg: 6

 Detta låter högintressant.. Hör gärna av dig vi PM för partnerskap.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat